Parcări mai ieftine, dar mai durează!
#Postat de JurnalFM on noiembrie 28, 2024
Până când nu este definitivată procedura administrativă, tarifele pentru parcările de reședință din municipiul Piatra-Neamț rămân la fel. Pe 20 noiembrie, un proiect de hotărâre prin care se oferă mai multe facilități pentru utilizatorii parcărilor din Piatra-Neamț a fost votat de Consiliul Local Piatra Neamț. Prin această hotărâre, votată în unanimitate, s-au aprobat reduceri:
Parcări de reședință:
– Tariful de utilizare (persoană fizică) – 175 de lei/parcare/an (față de 200 de lei, până acum)
– Tariful de utilizare (persoană juridică) – 350 de lei/parcare/an (față de 400 de lei, până acum)
Parcări cu plata orară:
• 4 lei/oră – plata poate fi efectuată și în fracțiuni orare (2 lei/30 minute; 3 lei/45 minute)
• 2 lei/oră (Piața Centrală) – cu gratuitate pentru primele 30 de minute
• 125 de lei/o lună de abonament de parcare
Însă, conform procedurii, până când nu este verificată legalitatea actului de către specialiștii Prefecturii Neamț și nu se încheie corespondența oficială între cele două instituții, reducerea pentru 2025, de la 200 la 175 lei sau de la 400 la 350 lei la tariful anual pentru parcările de reședință, nu se aplică.
Concret, ”potrivit art. 197 alin. (1) din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, secretarul general al unității administrativ-teritoriale are obligația de a comunica către prefect, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data emiterii sau adoptării, actele administrative în vederea exercitării controlului de legalitate. Conform art. 11 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, prefectul poate solicita instanței de contencios administrativ competente anularea unui act administrativ apreciat în parte sau în tot ca nelegal în termen de 6 luni de la data comunicării acestuia. Totodată, potrivit art. 3 alin. (3) din aceeași lege, acțiunea prefectului suspendă de drept aplicarea actului administrativ atacat. În absența unui termen expres prevăzut de Codul Administrativ pentru controlul de legalitate, prin coroborarea prevederilor legale, reiese că prefectul își poate exercita atribuțiile în acest sens în termenul maxim de 6 luni de la data comunicării actului către prefect, din partea reprezentanților UAT-ului”, se arată în comunicarea Instituției Prefectului județului Neamț.
Până atunci, pentru 2025, pietrenii plătesc pentru locurile de parcare aceleași tarife, iar în momentul în care se va aplică noua hotărâre de CL, pot primi diferența înapoi, DOAR DACĂ SOLICITĂ OFICIAL ACEST LUCRU.
În acest moment, S.C. Parking S.A. gestionează 18.711 de parcări de reședință. ATENȚIE, la ghișeu, pentru încheierea sau prelungirea contractului sunt necesare documente în ORIGINAL, fără copii, regulă care se aplică de anul trecut, după cum a precizat directorul instituției, Cătălin Moroșanu. Este vorba despre:
Pentru persoane fizice: cerere de închiriere, carte de identitate valabilă pentru dovada domiciliului în zona parcării de reședință, certificat de înmatriculare al autoturismului pe numele solicitantului, cu ITP valabil sau contract de leasing.
Pentru persoane juridice: cerere de închiriere, certificat de înmatriculare al autoturismului, cu ITP valabil, certificat de înregistrare a societății, statutul / actul constitutiv, contract de leasing (dupa caz), împuternicire (dupa caz) în ordine legislativă și stampilă
Prelungirea contractului online, se poate face accesând https://parcari.primariapn.ro și urmând pașii. Operatorul SC Parking SA verifică documentele și validează cererea prin transmiterea unei notificări de plată.