Current track

Title

Artist


5 milioane lei, amenzi de la Protecția Consumatorilor Neamț

#Postat de on septembrie 29, 2023

Amenzi de peste 5 milioane de lei au fost aplicate în perioada ianuarie – august 2023 de comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț, care au desfășurat de 1600 acțiuni de control privind conformitatea produselor sau a serviciilor alimentare, nealimentare, financiare.

”Ca urmare a constatării nerespectării prevederilor legale de către operatorii economici verificați, în 1.186 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenției, prin care au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 5.287.800 lei. Funcție de domeniul de activitate a operatorilor economici verificați, procesele verbale întocmite de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț, în anul 2023, s-au repartizat după cum urmează: produse alimentare  – 402, servicii alimentare  – 93, produse nealimentare – 355, servicii nealimentare – 329, dar și produse si servicii financiare – 7”, a precizat comisar șef adjunct Vlad Ciurea.

Sursa: ANPC

În vederea limitării prejudicierii consumatorilor, odată cu aplicarea de sancțiuni, au fost dispuse și măsuri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele și serviciile cu deficiențe – oprire temporară până la remedierea deficiențelor sau oprire definitivă, cu retragerea din circuitul consumului uman. Valoarea mărfurilor neconforme identificate de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț și oprite definitiv de la comercializare a fost de 94.203 lei, din care 20.157 lei reprezintă valoarea produselor extracomunitare.

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț a primit și înregistrat, în perioada ianuarie-august 2023, un număr de 778 sesizări și reclamații care, din punct de vedere al domeniului, se prezintă astfel:

  • 55 reclamații privind produse și servicii alimentare – reprezentând 7,0 % din total ;
  • 698 reclamații privind produse și servicii nealimentare – reprezentând 89,71 % din total ;
  • 24 reclamații privind produse si servicii financiare – reprezentând 3,00 % din total.

De menționat este  faptul că ”a crescut ponderea petițiilor din domeniul produselor și serviciilor nealimentare atât ca urmare a cererilor de consum în creștere a acestor grupe de produse și servicii coroborat cu expansiunea comerțului online, activitate pentru care am constatat că nu toți operatorii economici sunt pregătiți suficient atât pentru a informa corect consumatorii cât și pentru a gestiona solicitările acestora”, a mai spus comisar șef adjunct Vlad Ciurea.


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *