Inițiere în marketing. Pași pentru o afacere de succes. Marketing social. Influența mass media asupra comportamentului.
Marketing – Noțiuni de bază
Succesul! Un cuvânt frumos. Dar, mai mult decât un cuvânt, o stare la care mulți aspiră când încep o afacere sau se lansează într-o acțiune. Există o formulă magică pentru a avea rezultatele sperate? Există „pastila” de succes? Te naști cu moleculele organice ale reușitei scrise în ADN? Se pare că nu, nu e chiar totul scris în astre. Poți învăța să ai succes, poți urma niște pași simpli și câteva reguli de la care să nu te abați.
Cristina Râmbu, speaker trainer specializat în marketing, a prezentat, în cadrul unei conferințe, câteva strategii care m-au ajutat să înțeleg mai bine acest domeniu și ce se ascunde în spatele unui business profitabil. Acest proces de management, organizat și etapizat, prin care sunt identificate, anticipate și satisfăcute nevoile unor clienți, în mod profitabil și satisfăcător, poate ajuta afacerea și aduce succesul dacă îndeplinește mai multe cerințe. În primul rând, marketingul trebuie să nu fie mincinos. Apoi, trebuie să cunoaștem foarte bine domeniul și să aplicăm potrivit/corect conceptele de marketing. Trebuie să lucrăm constant și strategic după un plan clar, bine gândit.
Stay True to Yourself!
Pentru exemplificarea celor spuse, s-a adus în discuție un mare brand, producător de băuturi carbogazoase, care își convocase specialiștii în marketing pentru a le trasa un target: să demonstreze că ingredientele din care este făcută băutura sunt sănătoase. Acest lucru nu se putea pentru că nu era adevărat. Nu ar fi crezut consumatorii, nu ar fi convins pe nimeni. În schimb, s-au focusat pe altceva, vechimea brand-ului, de exemplu, lucruri veridice, cu care oamenii, de regulă, empatizează. Așadar, „Stay True to Yourself!” Inducerea în eroare nu funcționează!
Există mai multe tipuri de marketing: centrat pe produs, axat pe vânzări, pe client, pe producție, pe tehnologie, pe societate etc.. Pe departe, cel mai interesant dintre toate mi se pare marketing-ul social, cel care are în vedere schimbarea pe care o instituție o poate provoca în societate. Aici intră în discuție lumea mass media (radio, TV, presă scrisă, publicitate, relații publice, social media), care are puterea de a instrui, de a schimba în bine, de a deschide orizonturi noi.
Toate aceste canale ajung să influențeze comportamentul uman, să elimine atitudini și moduri de viață indezirabile, să producă o transformare benefică, să elimine bariere. Bineînțeles, vorbesc despre informațiile și mesaje utile, satisfăcătoare, semnificative, valoroase, care schimbă perspective și atrag o stare pozitivă.
Așadar, nu poți avea o afacere de succes fără o pregătire temeinică și fără oameni instruiți corespunzător pentru a o construi. Dar, mai ales fără implicare constantă, atenție, monitorizare.
Va urma
Mihaela Mușetescu
Citiți și Cum să ai o afacere de succes (2).
Reader's opinions
You may also like
Continue reading
