Statistică: Au crescut cu 4,6% vânzările de autoturisme ecologice în primele patru luni, în special electrice și plug-in
#Postat de Carmen Vintu on mai 24, 2020
Statistică: Au crescut cu 4,6% vânzările de autoturisme ecologice în primele patru luni, în special electrice și plug-in / Hibridele înregistrează o scădere
Cu un început favorabil, este de aşteptat ca, în acest an, achiziţiile de autoturisme „verzi” să înregistreze volume semnificativ mai mari decât cele din anul anterior, acestea fiind, în mare parte stimulate de Programului Rabla Plus, care a avut o contribuţie importantă la creşterea extrem de puternică a vânzărilor de autoturisme electrice în perioada derulării Programului multianual 2017-2019″, se arată în analiza APIA.
Ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul pieţei auto locale a ajuns la 5,7%, în perioada analizată, peste nivelul din intervalul similar al anului trecut, când aceasta era de 4%.
Potrivit sursei citate, din ianuarie până în aprilie 2020 au fost cumpărate 1.822 de autoturisme ecologice, mai multe cu 4,6%, comparativ cu primele patru luni din anul precedent, perioadă în care s-au înregistrat 1.742 de achiziţii.
Datele centralizate de APIA evidenţiază faptul că majoritatea autoturismelor prietenoase cu mediul sunt hibride – respectiv 1.335 de unităţi, în scădere cu 4,2%, în comparaţie cu perioada ianuarie – aprilie 2019, în timp ce vânzările de autoturisme electrice înregistrează 315 de exemplare (+27,5%) şi cele plug-in un număr de 172 de unităţi (+70,3%).
În Europa s-au vândut mai multe mașini pur electrice decât în China în primul trimestru din 2020, această situație fiind înregistrată în premieră.
Vânzările de mașini electrice în Europa s-au dublat în primul trimestru din 2020 față de aceeași perioadă din 2019 (35.900 exemplare). În același timp, vânzările de mașini electrice s-au prăbușit în China. În primele trei luni din 2019, chinezii au cumpărat peste 183.000 de unități, de aproape trei ori mai multe decât la începutul acestui an.
Pe parcursul următorilor ani, „va fi o cursă umăr la umăr între China și Europa, iar câștigătorul va fi desemnat de voința politică, îmbunătățirile aduse infrastructurii de încărcare, calitatea și disponibilitatea mașinilor electrice”.