Current track

Title

Artist


Cum să ai o afacere de succes (II)

#Postat de on ianuarie 30, 2019

marketingInițiere în marketing. Pași pentru o afacere de succes. Promovare, reclamă, cercetare de piață, analiza business-ului. Feedback.

Asociația Americană de Marketing oferă o definiție destul de complexă și completă a conceptului de „marketing”, din care putem înțelege clar caracteristicile sale și ce vizează. Așadar, „marketingul este un proces de planificare și execuție a conceptului de produs, de stabilire a prețului, de promovare și distribuție a ideilor, bunurilor și/sau serviciilor pentru crearea unor schimburi care să satisfacă obiective personale sau organizaționale”. Evident că, aceste informații, fără o înțelegere a domeniului și fără un interes direct pentru subiect, vor suna neinteresant și chiar plictisitor. Dar, dacă în aria dvs. de preocupări intră și o dorință de înțelegere a fenomenului pieței, veți găsi interesante aceste date.

Etapele de marketing – Strategie, obiective, planificare

Tot de la Cristina Râmbu, speaker trainer, specializat în marketing, am aflat care sunt etapele de marketing. Întâi de toate, în orice afacere trebuie să vă gândiți la o strategie, la misiunea pe care o aveți. Aceasta trebuie să fie închegată și coerentă. Obiectivele dvs. trebuie să fie măsurabile și smart. Tot ceea ce faceți va fi rezultatul unei planificări atente. Cel mai inteligent este să alegeți un public țintă segmentat, îngust, tocmai pentru a ajunge unde vă interesează. Gândiți-vă la afacerile de nișă, de exemplu „magazin de gresie” sau „librărie online”. Aceste afaceri și-au restrâns aria de interes pentru a veni în întâmpinarea anumitor nevoi ale populației, lucru care, de cele mai multe ori, atrage succesul. Este mult mai simplu pentru individul-întreprinzător să se centreze pe un singur aspect.

Când lansați o idee, care va deveni afacerea profitabilă de mai târziu, trebuie să vă gândiți și la o propoziție de valoare, un „slogan”. Aceasta trebuie să includă câteva cuvinte care să vă diferențieze de ceilalți și, eventual, să scoată în evidență calități pe care alte afaceri nu le au. Ca plan tactic, trebuie să și livrați ceea ce promiteți. Degeaba spuneți: „cel mai bun stilou de pe piață”, dacă viitorii cumpărători se vor convinge că, de fapt este unul banal, de duzină, care poate fi găsit „la orice colț”, la un preț mult mai mic. Vă reamintesc, inducerea în eroare nu funcționează. Poate doar pe termen scurt și, uneori, cu consecințe neplăcute, chiar nefaste. Aici, rămâne să studiați și noțiunea de „avantaj competitiv”, adică unicitatea ta, ce te diferențiază, cu ce ești mai bun față de un altul care livrează marfă din același profil.

Analiză, revizie și cercetare

Pentru a avea o afacere de succes trebuie să investești în oameni specializați în analiză, revizie și cercetare. Un feedback permanent este necesar. Cei pe care-i angajați trebuie să fie familiarizați cu noțiuni de statistică și probabilitate (distribuție de probabilitate, distribuție binominală, distribuție Gauss). Cu ajutorul acestor noțiuni, se pot oferi date precise despre direcția în care merge afacerea, precum și pe ce trebuie să se pună accentul în vederea optimizării respectivului business. Succesul unui produs depinde de atenția pe care i-o acordăm. Cu cât investim mai mult în calitate, cu atât putem cere un preț mai mare. Și cum calitatea și durabilitatea unui bun sunt cele care conving în cele din urmă, succesul nostru e garantat. „Să te uiți la cei pe care-i servești și să-ți pese de interesul
lor” – reprezintă o strategie imbatabilă.

Pe lângă preț, produs și poziționare, atenția trebuie îndreptată și spre promovare. Nu degeaba se spune că „reclama este sufletul comerțului”. Reclama are în primul rând rol de informare. Cât mai mulți oameni trebuie „anunțați” că ați lansat un nou produs. Fie pe cale oficială, prin mass media sau social media, pliante, sponsorizări, mostre oferite etc., fie pe cale orală (produsul e atât de bun, încât îl laud la colega de muncă, la vecin, la prieten), noi trebuie să ne facem cunoscuți, să spunem lumii că existăm. Abia atunci vom putea începe construirea unui brand. Un brand unic, aparte, inovator ne va aduce un succes binemeritat. Despre pașii indicați și necesari în construirea unui brand, un alt articol…

Va urma

Mihaela Mușetescu

Citiți și Cum să ai o afacere de succes (1).


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *