de Mihaela NICULESCU
După ce, pe 12 septembrie, o bârlădeancă a avut surpriza de a găsi viermi în bomboanele pe care le-a cumpărat, duminică, o altă clientă a magazinului de cartier din strada Vasile Pârvan 80, a avut aceeași neșansă.
Femeia cumpărase bomboanele cu gândul de a împodobi bradul de Crăciun, ceea ce a și făcut. Duminică, însă, a mâncat una și a simțit că ceva este în neregulă.
„Am simțit niște firicele lungi pe limbă și când am aruncat bomboana am observat o bucată dintr-un vierme. Am crezut că înnebunesc. Am luat toate bomboanele din pom, dar nu am mai găsit nici un vierme, ci doar găuri în conținutul bomboanelor de pom, iar unele erau verzi de mucegai. A doua zi, dimineață, am căutat bonul fiscal și am plecat la magazinul de unde le-am cumpărat pentru a cere explicații. Am aflat că sunt bomboane „Laura”, care, de regulă, vin în pungi micuțe, dar eu le-am cumpărat vrac, vânzătoarea recunoscând că au fost scoase din pungi și vândute la kilogram. Aceasta mi-a spus că nu crede așa ceva, dar i-am arătat pozele pe care le-am făcut. A rămas și ea uimită, însă a spus că nu a avut până acum nicio reclamație și că bomboanele s-au vândut foarte bine până weekendul trecut”, a declarat, pentru Jurnal de Bârlad, cumpărătoarea cu pricina.
Aceasta a mai spus că a dorit să discute cu patroana chioșcului, dar i s-a răspuns că este plecată. Femeia este hotărâtă să revină după sărbători pentru explicații. Este convinsă că bomboanele mai vechi au fost amestecate cu cele mai proaspete, ca să se vândă de sărbători.
Pe 10 decembrie, redacția Jurnal de Bârlad a fost sesizată de către altă clientă a aceluiași magazin, în legătură cu faptul că a găsit un vierme într-o bomboană de pom. Femeia nu a avut timp să revină la magazin sau să facă reclamație la OPC, întrucât a fost nevoită să plece în străinătate. Ne-a trimis filmarea și pozele, iar în urma publicării articolului în Jurnal de Bârlad, în magazinul cu pricina nu s-au mai vândut bomboane vrac, lucru confirmat de o cunoștință a bârlădencei. Reporterul Jurnal de Bârlad a contactat Protecția Consumatorului Vaslui și a sesizat problema gravă unui inspector. Acesta a menționat că ar fi mai bine ca persoana care a cumpărat acele bomboane să facă, în scris, o sesizare și să anexeze și bonul de casă. Nu s-a autosesizat, așa cum ar fi trebuit să procedeze o instituție care, teoretic, protejează consumatorul, după cum nici Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor nu a făcut-o. Poate că acum, după ce a apărut un nou caz, măcar una din cele două instituții va începe să facă verificări.