„Coloana vertebrală” a Moldovei este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere
#Postat de Carmen Vintu on martie 19, 2021

Autostrada A7 Ploieşti-Paşcani, care străbate Moldova de la Nord la Sud și leagă provincia de București, este cel mai avansat proiect major de infrastructură rutieră din regiune, obiectiv prioritar pentru finanţarea prin PNRR (Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă).
Tocmai pentru a ,,prinde” finanţarea prin PNRR, Ministerul Transporturilor pregăteşte câteva argumente care să transforme A7 în „Autostradă Verde” concept care răspunde exigenţelor Planului.
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat pentru Economedia.ro că nu vor exista piste de biciclete de-a lungul traseului noilor autostrăzi, ci pe alte rute.
„Vreau să clarific că nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNRR un program de dezvoltare de drumuri velo (până la 3000km de rețea), într-adevăr, dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză. Autostrăzile, precum A7, vor avea, în schimb, perdele forestiere de-a lungul lor, precum și stații de încărcare pentru mașini electrice în parcări și centrele de întreținere, ambele prinse încă din faza de proiect tehnic”.
„Coloana vertebrală” a Moldovei este primul drum de mare viteză prevăzut din proiect cu perdele forestiere (se reduc costurile şi poluarea la deszăpezire), iar spaţiile de servicii şi Centrele de Întreţinere vor avea staţii de încărcare pentru maşini electrice.