Compania de Drumuri (CNAIR) a respins marți, 31 august, studiul de fezabilitate (SF) pentru tronsonul din Autostrada „Unirii” A8 dintre Tg. Mureș și Tg. Neam, depus de către proiectantul spaniol la începutul lunii august. CNAIR a transmis companiei spaniole Ingineria Especializada Obra Civil e Industrial SA (fosta Acciona Ingineria) să completeze și să revizuiască documentația „în cel mai scurt timp posibil”, în timp ce pentru zona montană a proiectului „este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice”. Contractul a fost semnat în 2019 pentru 17 milioane de lei, la jumătate din valoarea inițial estimată, și mult sub cât au considerat analiștii că ar fi trebuit să coste. „În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanțare specifice accesării finanțării din Fonduri Europene Nerambursabile, CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând și elaborând observații/clarificări atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021”, se arată în informațiile transmise de CNAIR, conform site-ului monitorizari.hotnews.ro.
Vicepreședintele Asociaţiei „Împreună pentru A8″, Cătălin Urtoi, unul dintre susținătorii importanți ai acestei autostrăzi este dezamăgit. Într-o postare pe contul său de facebook, Cătălin Urtoi spune că „pentru guvernanți este mai important să facă o autostradă care să ducă smecherii în stațiunile de pe Valea Prahovei (Comarnic – Brașov), decât o autostradă care să lege Moldova de Ardeal”.
”Ieri MT și CNAIR au luat decizia de a prelungi cu un an de zile finalizarea SF-ului și Acordului de mediu pe sectorul Miercurea Nirajului – Leghin (150 km) acceptând ritmul impus de firma spaniolă Acciona. Contractul nu a contat! Bătaia de joc față de acest proiect continuă! Doar o acțiune decisă a oamenilor de rând din Moldova, mai poate salva Autostrada Unirii – A8. Dacă vom sta cuminți și nu vom reacționa, nu se va întâmpla nimic concret în această regiune a noastră! Toate mișcările politice (…) ne arată că nu este o voință politică de a lega Moldova cu Ardealul prin A8, până în 2030! Se pare că pentru guvernanți este mai important să facă o autostradă care să ducă smecherii în stațiunile de pe Valea Prahovei (Comarnic – Brașov), decât o autostradă care să lege Moldova de Ardeal. Sunt semnale clare în acest sens! Acesta este prețul pe care îl plătim pentru pasivitatea noastră când vine vorba de interesul Moldovei!”, precizează Cătălin Urtoi pe contul său de facebook.
Dar iată și comunicatul de presă prin are CNAIR spune de ce a respins SF-ul:
„Prestatorul a înaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv data de 09.08.2021.În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanțare specifice accesării finanțării din Fonduri Europene Nerambursabile. CNAIR S.A a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând și elaborând observații/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât și calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021. Pentru zona montană este necesară finalizarea investigațiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluțiilor tehnice propuse, cât și o reanalizare a soluțiilor prezentate în cadrul documentației transmise. Astăzi, 31.08.2021, la sediul CNAIR, a avut loc ședința săptămânală de progres pentru proiectele de investiții derulate în regiunea Moldova, în cadrul căreia, pentru obiectivul Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, reprezentanții Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentației transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanțarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol. Având în vedere propunerea finanțării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărțirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare și execuție. Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie. Termenul estimat de obținere a Acordului de mediu pentru secțiunile propuse a fi finanțate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.”
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu asta, dar puteți renunța dacă doriți.ACCEPT
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Durată
Descriere
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.