Administratorii firmelor în insolvență sunt obligați să elibereze adeverințe de vechime în cazul falimentului
#Postat de Carmen Vintu on aprilie 15, 2021

Pe 4 septembrie 2019, proiectul a fost adoptat de Senat, prim for sesizat, iar votul Camerei a fost decizional. Prin urmare, legea merge la promulgare.
„În forma actuală, legiuitorul nu precizează ce se întâmplă cu angajatorii societăţilor comerciale care se află faliment, în lichidare sau în procedură de radiere. Practica actuală arată că există posibilitatea de a solicita eliberarea adeverinţei constatatoare a raporturilor de muncă de la deţinătorul autorizat al arhivei fostului angajator, însă, de cele mai multe ori, aceştia refuză, iar foştii angajaţi se găsesc în situaţia de a acţiona în judecată pentru a obţine documentele care să le demonstreze vechimea în muncă”, au precizat iniţatorii în expunerea de motive.
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea art. 34 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, astfel încât, în cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvenţă, faliment sau lichidare, conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau lichidatorul judiciar, după caz, să fie obligat să elibereze salariaţilor un document care să ateste activitatea desfăşurată de aceştia, conform prevederilor alin. (5), să înregistreze şi să transmită în registrul jurnal de evidenţă a salariaţilor, încetarea contractelor individuale de muncă, scrie News.ro.