𝐌𝐚𝐫𝐭̦𝐢, 𝟏𝟑 – 𝐙𝐢𝐮𝐚 𝐈𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦𝐚̆𝐫𝐢𝐢 𝐏𝐫𝐞𝐯𝐞𝐧𝐭𝐢𝐯𝐞
#Postat de Gianina Buftea on august 13, 2024
Pentru unele persoane, ziua de „Marți, 13” și „pisica neagră”, de cele mai multe ori, sunt asociate cu ghinionul, însă pompierii nemțeni cred că acest „ghinion” poate fi prevenit!
”Multe dintre efectele unor situații de urgență pot fi limitate sau chiar eliminate dacă vă informați la timp și știți cum să acționați corect! Este pentru binele dumneavoastră și al familiei dacă identificați potențialele pericole, vă însușiți și aplicați măsurile și regulile de prevenire a eventualelor situații de urgență. Această zi ne oferă posibilitatea de a conştientiza cetăţenii asupra pericolelor la care se pot expune în cazul nerespectării măsurilor şi regulilor de comportare specifice tipurilor de situaţii de urgenţă. Acțiunile noastre sunt orientate spre informarea şi educarea cetățenilor pentru ca aceștia să fie pregătită în cazul producerii unei situații de urgență”, a spus general de brigadă Ciprian Mitrea, inspector șef I.S.U. Neamț.
Începând cu anul 2011, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă s-a alăturat iniţiativei derulate la nivel european, stabilind ca în fiecare zi de marţi 13, să fie organizată “Ziua Informării Preventive”. Desfăşurate sub sloganul “Preveniţi ghinionul”, având ca logo pisica neagră, activităţile ce au loc în această zi urmăresc conştientizarea cetăţenilor asupra pericolelor la care sunt expuşi prin nerespectarea măsurilor de prevenire a diferitelor situaţii de urgenţă şi familiarizarea acestora cu regulile de comportare menite a le proteja viaţa şi bunurile.
În acest an pe lângă mediatizarea campaniilor naționale, pompierii vă reamintesc și de campaniile județene:
- „Selfie în siguranță!” (2021) Ideea acestei campanii a venit ca urmare a creșterii numărului de victime soldate în rândul adolescenților în anul 2021, din cauza urcării pe un vagon de tren în dorința de a-și face un selfie memorabil. Această campanie are ca scop conștientizarea adolescenților, dar și a părinților acestora, despre riscul pe care îl prezintă urcarea pe un vagon al unui tren, pe poduri, pe clădiri și în alte locuri care pot fi periculoase pentru a realiza un selfie în vederea postării pe rețelele de socializare.
- „Ai grijă în ce ape te scalzi” (2022).Obiectivul general al acestei campanii îl reprezintă conștientizarea cetățenilor asupra riscurilor produse de scăldatul în locuri neamenajate și fără respectarea unor reguli de prevenire pentru a evita producerea unor evenimente nedorite în care își pot pierde viața.