Current track

Title

Artist


De la Paris la Berlin într-o oră: Bine ați venit în viitorul călătoriei feroviare de mare viteză în Europa

#Postat de on august 16, 2021

Imaginați-vă acest lucru: anul este 2045. Vă aflați pe o platformă din Berlin, așteptând un elegant pod Hyperloop care va aluneca în gară într-o oprire fără zgomot și apoi vă va depune la Paris o oră mai târziu, gata pentru întâlnirea de dimineață. După-amiază, veți lua un alt pod spre sud într-o călătorie pe îndelete la Barcelona pentru weekend, o călătorie care nu va dura mai mult de 90 de minute. Viteza și ușurința nu mai sunt o surpriză pentru dvs., deoarece în ultimul sfert de secol, aproape toate călătoriile în întreaga Europă s-au mutat de la cer la sol. Zborurile pe distanțe scurte nu sunt altceva decât o relicvă a unui trecut alimentat cu carbon.
Acest lucru ar putea părea chestia științifico-fantastică, dar există motive reale pentru a crede că un viitor al unei astfel de mobilități ar putea fi posibil. Criza climatică concentrează mintea factorilor de decizie europeni asupra obiectivului declarat al neutralității carbonului până în 2050. Mulți pariază pe calea ferată pentru a ne duce acolo. „Dacă vrem să realizăm decarbonizarea și obiectivele privind schimbările climatice, calea ferată este instrumentul pentru a le atinge”, a declarat pentru Euronews Next Carlo Borghini, șeful Shift2Rail, organismul UE responsabil cu conducerea cercetării și inovării în sectorul feroviar. Trenurile se laudă deja cu acreditări verzi impresionante atunci când țineți cont de gradul lor ridicat de electrificare față de alte moduri de transport. În starea actuală, sunt responsabili pentru doar 0,5% din emisiile de carbon în UE. Totuși, dacă Europa dorește să reducă emisiile legate de transport (care au reprezentat 28% din totalul emisiilor UE în 2018), trebuie parcurs un drum lung de încurajare a pasagerilor și a transportului de marfă de pe avioane și în gară. În ciuda experienței profunde a continentului în sector și a rețelelor feroviare avansate, în prezent doar aproximativ 7% din pasageri și 11% din mărfuri călătoresc cu trenul.
Acest lucru poate fi atribuit faptului că transportul feroviar în Europa este puțin mai mult decât un patchwork al diferitelor sisteme naționale, cu puțin în calea unei strategii cuprinzătoare la nivel european, potrivit unui raport al grupului de reflecție de mediu Germanwatch. Rezultatul este căaceastă călătorie transfrontalieră cu trenul poate fi o alternativă scumpă, nesigură și incomodă pentru mulți. De exemplu, în prezent nu există servicii directe de tren care să facă legătura între Berlin și alte capitale majore precum Paris, Bruxelles sau Copenhaga. Mai mult decât atât, spre deosebire de sectorul aviației, drepturile pasagerilor feroviari din UE lasă călătorii internaționali răspunzători pentru conexiunile ratate și anulări dacă trebuie să rezerve bilete cu mai mulți operatori. Trenuri MagLev și Hyperloop în Europa? Dacă există un lucru care ar putea atrage pasagerii spre trenuri, este probabil posibilitatea tentantă de a reduce drastic timpii de călătorie între marile orașe europene la zero emisii. Companii precum Nevomo din Polonia și Zeleros din Spania lucrează pentru a face acest lucru o realitate prin dezvoltarea unui sistem feroviar maglev de înaltă tehnologie și, respectiv, a unui sistem Hyperloop scalabil. „Hyperloop este un nou mod de transport care reduce practic fricțiunea, care este principala sursă de ineficiență în transport”, a explicat Juan Vicén Balaguer, cofondatorul și directorul de marketing al Zeleros Hyperloop.
„Cele două fricțiuni principale sunt aerodinamica: atunci când vehiculul se mișcă, există o anumită rezistență a aerului. Iar cealaltă este fricțiunea la sol care se întâmplă atunci când o roată atinge solul. Pentru a evita acest lucru am pus vehiculul într-un tub unde eliminăm cea mai mare parte a aerului și pe cealaltă parte facem vehiculul să leviteze astfel încât să nu atingă niciun sol. Reducem frecarea principală și putem lucra cu de cinci până la 10 ori mai multă eficiență energetică decât un avion ”. Compania a semnat recent un acord cu administratorul infrastructurii feroviare italiene Rete Ferroviaria Italiana pentru a verifica fezabilitatea tehnică și economică a suprapunerii tehnologiei magrail peste liniile existente. Împreună vor aplica pentru finanțare europeană pentru a efectua o probă completă a tehnologiei la circuitul de testare de la Bologna San Donato. Potrivit Chromik, tehnologia magrail Nevomo, dacă ar fi aplicată pe liniile de mare viteză, ar fi capabilă să dubleze viteza maximă a unui tren TGV la 550 km / oră. Un alt avantaj al tehnologiei este că e posibil să trimită „poduri” individuale către o destinație finală în loc de trenuri lungi, ceea ce sugerează Chromík va crește capacitatea liniilor existente.” În zilele noastre, sistemele actuale au ajuns la limitele lor, iar pe liniile cele mai populate și dense nu mai puteți crește traficul”, a spus el. „Uniunea Europeană presează destul de mult acum pentru a elimina zborurile pe termen scurt în interiorul Europei. Trebuie să existe o schimbare în industria feroviară pentru a putea satisface aceste nevoi”. Sursa: euronews.com


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *