Current track

Title

Artist


Studiu în Spania: Expunerea la zgomotul din traficul rutier și dezvoltarea cognitivă la școlari

#Postat de on iunie 4, 2022

Zgomotul din traficul rutier este un pericol predominant și cunoscut pentru sănătate. Cu toate acestea, încă se știe puțin despre efectul său asupra cunoașterii copiilor. Ne-am propus să studiem asocierea dintre expunerea la zgomotul din traficul rutier și dezvoltarea memoriei de lucru și a atenției la copiii de școală primară, luând în considerare nivelurile medii anuale de zgomot școală-în aer liber și școală-interior și caracteristicile de fluctuație a zgomotului, precum și expunerea la zgomot casă-exterior. Am urmărit un eșantion de populație de 2.680 de copii cu vârsta cuprinsă între 7 și 10 ani din 38 de școli din Barcelona (Catalunia, Spania) între ianuarie 2012 și martie 2013. Copiii au fost supuși testelor cognitive computerizate de 4 ori (n = 10.112), pentru memoria de lucru ( Sarcină 2-back, detectabilitate), memorie complexă de lucru (sarcină 3-back, detectabilitate) și lipsă de atenție (Attention Network Task, eroare standard de timp de reacție la atingere, în milisecunde). Zgomotul din traficul rutier a fost măsurat în interior și în exterior, în școli, la începutul anului școlar, folosind protocoale standard pentru a obține niveluri de presiune acustică echivalente ponderate A, adică niveluri medii anuale scalate la auzul uman, pentru ziua (LAeq în timpul zilei, în dB).

Sursa foto: autovit

De asemenea, am obținut indicatori de fluctuație din măsurători (raportul de intermitență a zgomotului, % și numărul de evenimente de zgomot) și am obținut niveluri individuale estimate de zgomot interior (LAeq) corectând orientarea sălii de clasă și schimbarea clasei între ani. Expunerea la zgomot din casă-exterior la domiciliu (Lden, adică indicatorul UE pentru nivelurile medii anuale pe 24 de ore) a fost estimată folosind harta de zgomot a Barcelonei pentru anul 2012, conform Directivei europene privind zgomotul (2002). Am folosit modele mixte liniare pentru a evalua asocierea dintre expunerea la zgomot și dezvoltarea cognitivă ajustând pentru vârstă, sex, educație maternă, indicele de vulnerabilitate socioeconomică la domiciliu, poluarea aerului cauzată de traficul interior sau exterior (TRAP) pentru modelele școlare corespunzătoare sau dioxidul de azot în aer liber. (NO2) pentru modele casnice. Copilul și școala au fost incluse ca efecte aleatoare imbricate. Vârsta medie (percentila 25, percentila 75) a copiilor din vizita 1 a fost de 8,5 (7,8; 9,3) ani, 49,9% erau fete, iar 50% din școlile publice. Expunerea la școală în aer liber la zgomotul din traficul rutier a fost asociată cu o dezvoltare mai lentă a memoriei de lucru (2-spate și 3-spate) și o neatenție mai mare peste 1 an la copii, atât pentru nivelul mediu de zgomot (de exemplu, ‒4,83 puncte [95% CI: ‒7,21, ‒2,45], valoarea p < 0,001, în detectabilitatea 2-back la 5 dB la nivelul străzilor) și fluctuația zgomotului (de exemplu, ‒4,38 [‒7,08, ‒1,67], valoare p = 0,002, ‒2,45] 50 de evenimente de zgomot la nivelul străzii). Expunerea individuală la nivelul mediu de zgomot din traficul rutier din sălile de clasă a fost asociată doar cu neatenția (2,49 ms [0, 4,81], valoarea p = 0,050, per 5 dB), în timp ce fluctuația zgomotului din interior a fost asociată în mod constant cu toate rezultatele. Expunerea la zgomot acasă-exterior nu a fost asociată cu rezultatele. Limitările studiului includ o potențială lipsă de generalizare (58% dintre mamele cu studii universitare în studiul nostru față de 50% în regiune) și lipsa evaluării anterioare a expunerii la zgomot.

Am observat că expunerea la zgomotul din traficul rutier la școală, dar nu acasă, a fost asociată cu dezvoltarea mai lentă a memoriei de lucru, a memoriei de lucru complexe și a atenției la școlari de peste 1 an. Asociațiile cu indicatorii de fluctuație a zgomotului au fost mai evidente decât cu nivelurile medii de zgomot din sălile de clasă.

Sursa: journals.plos.org


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *