Produse chinezești scoase de pe Amazon
#Postat de Antoniu Lovin on iunie 2, 2021
Dacă ați cumpărat vreodată bănci electrice, sticle de apă, jucării sau alte produse zilnice pe Amazon, este probabil ca furnizorii dumneavoastră să fie din China. Analiștii au estimat că ponderea comercianților chinezi a reprezentat 75% din noii vânzători ai Amazonului în ianuarie, în creștere față de 47% în anul precedent, potrivit Marketplace Pulse, o firmă de cercetare în domeniul comerțului electronic. Vânzătorii chinezi roiesc nu doar Amazon, ci și eBay, Wish, Shopee și Alibaba’s AliExpress. Boom-ul este parțial un rezultat al unei concurențe interne intense în lumea retailului online din China, care îi obligă pe comercianți să caute noi piețe. Exportatorii tradiționali apelează la comerțul electronic, eliminând distribuitorii excesivi.
Afacerile sunt fermecate de povestea conform căreia o parte din cele mai scumpe proprietăți din Shenzhen, un oraș scump cunoscut pentru tehnologie și producție, este acum deținută de oameni care au făcut avere din exportul de comerț electronic. Dar optimismul de îmbogățire rapidă în rândul comunității transfrontaliere a fost oprit când mai mulți vânzători chinezi de top au dispărut din Amazon în ultimele zile. Cel puțin unsprezece conturi care provin din China Mare au fost suspendate, potrivit Juozas Kaziukenas, fondatorul Marketplace Pulse. Mai multe conturi aparțin acelorași firme-mamă, deoarece este normal ca vânzătorii mari, cei cu peste un milion de dolari în vânzări anuale, să opereze mai multe mărci pe Amazon pentru a optimiza vânzările. TechCrunch a contactat Mpower și Aukey, ale căror magazine Amazon au dispărut și erau două dintre cele mai de succes mărci originare de pe piața americană. În total, conturile suspendate contribuie cu peste un miliard de dolari în valoare brută a mărfurilor (GMV) către Amazon, a spus Kaziukenas. Amazon nu a comentat starea conturilor suspendate, dar a declarat într-o declarație pentru TechCrunch că are „politici de lungă durată pentru a proteja integritatea magazinului nostru, inclusiv autenticitatea produselor, recenzii autentice și produse care îndeplinesc așteptările clienților noștri . ” „Luăm măsuri rapide împotriva celor care le încalcă, inclusiv suspendarea sau eliminarea privilegiilor de vânzare”, a spus un purtător de cuvânt al Amazon. Exportatorii chinezi de comerț electronic au fost uimiți de incident. În cadrul grupurilor WeChat în care sute de vânzători schimbă în mod normal strategii comerciale, anxietatea este răspândită și consensul este că vânzătorii vizați au „trecut linia” în desfășurarea practicilor de platformă discutabile. Amazon spune că împarte acțiunile de executare direct cu conturile de vânzare.
„Nu este prima dată când Amazon închide conturile pentru recenzii false și alte comportamente care încalcă regulile sale, dar amploarea acestui val este fără precedent”, a spus Bill Zhang, care dezvoltă și exportă costume de antrenament inteligente prin Amazon. Fără îndoială că Amazon are nevoie de furnizori chinezi pentru produse accesibile și diverse, dintre care calitatea medie a crescut de asemenea remarcabil în ultimii ani. Dar, pe măsură ce concurența s-a aprins printre vânzătorii chinezi, tacticile pălăriei negre, obișnuite în comerțul electronic chinezesc, au devenit o necesitate pentru a supraviețui pe Amazon. „Este un secret deschis că mulți vânzători chinezi sunt agresivi față de marketing”, a spus Cameron Walker, care a lucrat pentru o expoziție comercială de export în China timp de peste un deceniu înainte de a conduce o afacere de export de jucării. Unul dintre trucurile obișnuite folosite de vânzătorii chinezi este manipularea recenziilor, care afectează modul în care un produs este listat pe Amazon. Acest lucru se poate face plătind cumpărătorilor adevărați pentru a lăsa o recenzie pozitivă sau trimiterea de comenzi false și lăsând comentarii bune prin intermediul conturilor zombie. Această din urmă abordare este adesea delegată agenților care se numesc servicii de „revizuire a produselor”, care oferă o suită de resurse pentru a emula conturi reale: proxy IP, carduri de credit virtuale, adrese de peste mări, orice piese de identitate care pot ajuta la evitarea suspiciunilor de fraudă Amazon algoritmi de detectare, a declarat un executiv la un serviciu de plăți care lucrează îndeaproape cu exportatorii chinezi. O altă tactică predominantă, care poate creează o criză existențială mai mare pentru Amazon decât recenziile false, este direcționarea cumpărătorilor de la Amazon către magazinele web ale comercianților. Amazon restricționează comercianții să colecteze informații sensibile despre cumpărători, cum ar fi e-mailurile, dar exportatorii chinezi găsesc o cale de soluționare: trimiterea cărților poștale către clienți și cererea acestora să lase recenzii pe propriile lor site-uri web. Aceste trucuri există de ani de zile; ce a provocat atacul brusc asupra vânzătorilor de top? Cinci exportatori contactați de TechCrunch au indicat o încălcare a datelor descoperită de SafetyDetectives, o firmă de securitate cibernetică, care conținea o mulțime de mesaje directe între vânzătorii Amazon care solicitau recenzii false de la cumpărători. Datele, care implică peste 200.000 de persoane, au fost găzduite pe un server care pare să fie în China, conform SafetyDetectives.
Raportul nu menționa numele vânzătorilor implicați. TechCrunch nu poate verifica imediat revendicările din raport. Amazon nu a spus dacă este la curent cu încălcarea datelor. Totuși, acesta a asigurat că folosește „instrumente de învățare automată și cu calificare învestigatorii trebuie să analizeze peste 10 milioane de recenzii trimise săptămânal ”și să monitorizeze„ toate recenziile existente pentru semne de abuz și să ia măsuri rapid dacă găsim o problemă ”. De asemenea, funcționează cu site-urile de socializare pentru a raporta „actorii răi care cultivă recenzii abuzive în afara magazinului nostru”. Dar actorii răi vor reveni probabil chiar și după ultimele episoade de represiuni, a declarat executivul plăților transfrontaliere. „Amazon luptă împotriva unui întreg ecosistem lucrativ și strâns de comercianți și servicii false de revizuire, nu doar câțiva mari vânzători.” În ultimii ani, Amazon a îndemnat mai mulți vânzători noi să se alăture și să fie „mărci bune”, a observat Walker. Comercianții trebuie să îndeplinească acum cerințe stricte pentru registrele mărcilor, testarea siguranței și răspunderea asigurării, a spus el. „Este din ce în ce mai dificil și mai costisitor să conduci o afacere pe Amazon.” Aceste provocări au încurajat hoardele de exportatori să diversifice canalele de vânzări dincolo de Amazon și să investească în propriile magazine web bazate pe Shopify, unde ajung să scrie regulile. Sunt încurajați de ceea ce a realizat Shein, un magazin independent de comerț electronic care vinde articole de îmbrăcăminte fabricate în China către piețele de peste mări. În primul trimestru, Shein a fost a doua aplicație de cumpărături cea mai descărcată din lume, conform datelor furnizate de firma de analize a aplicațiilor SensorTower. Mulți vânzători chinezi visează că într-o zi și ei ar putea să se elibereze de strânsoarea unui behemoth (nr. behemoth-ul este o fiară mitică despre care se spune că este o fiară uriașă cu oase atât de tari ca bronzul și membrele ferme ca tijele de fier) precum Amazon.
Sursa: techcrunch.com