Current track

Title

Artist


Ferdinand Porsche (n. 3 septembrie 1875, Maffersdorf, Reichenberg, Bohemia; d. 30 ianuarie 1951, Stuttgart), constructor de automobile austriac

#Postat de on septembrie 3, 2021

Ferdinand Porsche (n. 3 septembrie 1875MaffersdorfReichenbergBoemia; d. 30 ianuarie 1951Stuttgart) a fost un constructor de automobile austriac renumit. Construcția sa cea mai celebră este VW Käfer (o parte dintre patente i-au fost însă recunoscute subalternului său, constructorul Béla Barényi, 1907-1997).

Numele de familie Porsche [Porșe] și Borsche reprezintă variante germanizate ale unor nume slave (de ex. cehe Boreš [Boreș], BoršBorutta), diminutive ale vechiului nume slav Borislav.

Sursa foto: https://ro.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche#/media/Fi%C8%99ier:Ferdinand_Porsche.jpg

Ferdinand Porsche a fost un inginer auto ceh-german și fondator al companiei auto Porsche.

Un contributor important la efortul de război german din timpul celui de-al doilea război mondial, Porsche a fost implicat în producția de tancuri avansate precum VK 4501 , arma autopropulsată Elefant și Rezervorul super-greu Panzer VIII Maus, precum și alte sisteme de arme, inclusiv bomba zburătoare V-1. Porsche a fost membru al Partidului Nazist și ofițer al Schutzstaffel.

Această construcție de tren de tracțiune a fost ușor extinsă la tracțiunea integrală, prin montarea a încă două motoare electrice pe roțile din spate, iar un exemplu cu patru motoare a fost comandat de englezul EW Hart în 1900. În decembrie acel an, mașina a fost afișată la Expoziția mondială de la Paris sub numele Toujours-Contente.

Cea mai cunoscută mașină austro-Daimler de la Porsche a fost proiectată pentru procesul prințului Henry în 1910, numit după fratele mai mic al lui Wilhelm al II-lea, prințul Heinrich al Prusiei.

La Salonul Auto de la Berlin din 1933, cancelarul german Adolf Hitler și-a anunțat intenția de a motoriza națiunea, fiecare german deținând în viitor fie o mașină, fie un tractor și a dezvăluit două noi programe: „mașina oamenilor” și o cursă auto sponsorizată de stat program pentru dezvoltarea unei „industrii auto germane de mare viteză”; pentru a iniția acest lucru, Mercedes-Benz urma să primească o subvenție anuală de 500.000 Reichsmark. Aceste proiecte au condus la două proiecte pentru Porsche și au creat un precedent pentru restul deceniului, Porsche realizând proiecte suplimentare pentru guvernul german, inclusiv tancul Tiger și distrugătorul de tancuri Elefant.

Primele două prototipuri au fost finalizate în 1935. Acestea au fost urmate de mai multe loturi de pre-producție în perioada 1936-1939. Mașina era similară cu designurile contemporane ale lui Hans Ledwinka din Tatra, în special Tatra V570 și Tatra 97. Acest lucru a dus la un proces împotriva Porsche care pretinde încălcarea brevetelor Tatra privind răcirea cu aer a motorului din spate.

Într-o întâlnire în Cancelaria Reich, Hitler a fost de acord cu Porsche că, pentru gloria Germaniei, ar fi mai bine ca două companii să dezvolte proiectul, rezultând ca Hitler să fie de acord să împartă banii între Mercedes și Auto Union cu 250.000 de Reichsmark pentru fiecare companie.

În timp ce se afla în Franța, Porsche a fost rugat să se consulte cu privire la proiectarea / fabricarea viitorului Renault 4CV, ceea ce a dus la un conflict serios cu recent numitul șef al Renault, fostul erou al rezistenței, Pierre Lefaucheux.

Când Ferry Porsche a înviat compania, el conta pe cifre de serie de aproximativ 1.500. Peste 78.000 de Porsche 356 au fost fabricate în următorii 17 ani.

Acest lucru a oferit Porsche un venit confortabil, deoarece au fost construite peste 20 de milioane de tipul I. În noiembrie 1950, Porsche a vizitat fabrica Wolfsburg Volkswagen pentru prima dată de la sfârșitul celui de-al doilea război mondial.

Sursa: https://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *