Facebook aprobă anunțurile cu alcool, țigări electronice, jocuri de noroc și întâlnirile amoroase care vizează adolescenții
#Postat de Antoniu Lovin on aprilie 30, 2021
Facebook este acuzat că a colectat datele adolescenților și le-a vândut agenților de publicitate pentru anunțuri vizate de alcool, jocuri de noroc, vaping și întâlniri amoroase. Grupul Reset Australia a creat un cont fals și a creat reclame pe Facebook pentru adolescenți. Rezultatele arată că Facebook tratează adolescenții ca și cum ar fi adulți. Mai mulți adolescenți de vârstă școlară care au vorbit cu reprezentanții abc.net.au au spus că au simțit că sunt ”spionați”.
Grupul a creat anul trecut un cont fals, Ozzie News Network, pentru a testa dacă Facebook a tratat diferit datele adolescenților față de adulți. Pe lângă culegerea de informații despre utilizatori din activitatea de pe Facebook, urmăritorii online – cunoscuți sub numele de „cookie-uri” – pot urmări utilizatorii în timp ce navighează în altă parte pe internet. Seturile de date sunt apoi utilizate pentru a crea reclame direcționate de site-urile de socializare, cum ar fi Facebook. Investigațiile au arătat că urmărirea și creearea unui profil are loc pe alte mari platforme tehnologice, cum ar fi Instagram – deținut de Facebook – și YouTube. „Ceea ce am constatat a fost că nu a existat nicio diferență în modul în care au tratat datele despre adolescenți”, a declarat directorul executiv al Reset Australia, Chris Cooper. „A permis agenților de publicitate să cumpere acces la acele profiluri și să vizeze adolescenții din zone de interes foarte discutabile, cum ar fi jocurile de noroc, fumatul, alcoolul și chiar statutul lor de întâlnire. Este șocant și îngrijorător”.
După ce a descoperit acest lucru, Reset Australia a trimis propriile reclame în aceste zone de interes. Se spune că Facebook a respins două dintre reclamele sale cu țigări obișnuite, dar când a retrimis anunțurile care afișau țigări electronice, acestea au fost aprobate. Publicitatea tradițională este strict reglementată, dar legea nu a ținut pasul cu explozia din social media, creând ceea ce Chris Cooper numește o „lacună” în sistem. „Profilurile devin ușor accesibile pentru agenții de publicitate de pe platforma publicitară Facebook și într-adevăr, agent de publicitate poate fi oricine are un card de credit”, a spus el.
„Și ce este mai rău este că experimentul nostru a arătat că Facebook a aprobat aceste anunțuri”. Citând preocupări etice, Reset Australia nu a plătit pentru reclame și nu a rulat pe platforma Facebook, dar grupul consideră că au trecut verificările interne ale companiei. Avem „instrumente de restricționare a vârstei” spun cei de la Facebook. „Avem măsuri semnificative în vigoare pentru a examina toate anunțurile înainte și după difuzare, inclusiv sisteme automate și recenzori umani”. „Oricine face publicitate pe platformele noastre trebuie să respecte politicile noastre, împreună cu toate legile și codurile locale, cum ar fi cele care restricționează publicitatea alcoolului către minorii din Australia”, au spus reprezentanții Facebook.
În urma rezultatelor experimentului, Reset Australia dorește ca guvernul federal să urmeze exemplul Regatului Unit și Irlandei pentru a preveni comerțul cu date despre adolescenți. Guvernul federal australian desfășoară o analiză largă a confidențialității privind mediile tradiționale, precum și modul în care companiile de tehnologie utilizează datele. Reset Australia speră că guvernul va răspunde și va lua în considerare legi precum cele introduse în Marea Britanie care pun limite stricte profilurilor care implică utilizatori adolescenți de social media. „În esență, se spune că serviciile și platformele digitale nu pot supraveghea, urmări și viza copiii”, a spus Cooper.
La Rosebank College din vestul orașului Sydney, cei de la abc.net.au au vizitat cinci adolescenți care au fost printre primii din țară care au văzut raportul. Înainte de a-l o citi, căpitanul școlii, Isabella Callahan, din clasa a XII a, se aștepta să nu fie surprinsă de raport. Dar rezultatele au mers mult mai departe decât și-a imaginat ea. „Am fost ca, wow”, a spus ea. „Am avut anunțuri, în feedul meu, despre cum să fac cocktail-ul perfect sau cum să obțin corpul de vară, pariul sportiv sau aplicația de poker”, a spus ea. „Cred că este destul de șocant faptul că Facebook și alte platforme de socializare pun prețuri pe informațiile noastre personale, este destul de alarmant”, a spus studentul din clasa a XI a, Caitlin La. „Simți doar că ești vizat și simți că ești spionat”a mai spus el.
Sursa: abc.net.au