Current track

Title

Artist


Aproape o treime dintre adulții din SUA sunt mai speriați de metavers decât încântați

#Postat de on mai 7, 2022

Dacă aștepți cu nerăbdare un viitor petrecut lucrând și jucând în tărâmurile virtuale ale metaversului, în prezent ești în minoritate. Potrivit unui sondaj recent efectuat pe peste 2.500 de adulți din SUA, oamenii sunt în prezent mai predispuși să se teamă de metavers decât să fie entuziasmați de el. Sondajul, care s-a desfășurat în perioada 23-25 ​​martie și a fost realizat de Axios și compania de software de cercetare de piață Momentive, a întrebat respondenții dacă ideea metaversului i-a făcut „mai entuziasmați sau mai speriați de viitor”. Doar 7% dintre respondenți au spus că ideea unui metavers – lumi virtuale în care poți interacționa cu prietenii și colegii de muncă, să te joci și să urmărești evenimente live, toate cu o cască VR – i-a făcut „mai entuziasmați” de viitor.

Sursa foto: SeongJoon Cho | Bloomberg | Getty Images

Aproape o treime dintre respondenți au spus că i-a făcut „mai speriați”. Cel mai mare contingent – ​​58% – nu a răspuns „nici unul”, sugerând că majoritatea americanilor încă tratează ideea metaversului cu relativă indiferență. Acest lucru se potrivește îndeaproape cu alte constatări ale sondajului: 60% dintre respondenții săi nu erau familiarizați cu ideea metaversului, în primul rând. Ar putea fi o surpriză, având în vedere cât de des este menționat metaversul de companiile de tehnologie în prezent. Termenul a devenit un cuvânt la modă în 2021, după ce Mark Zuckerberg a anunțat rebrand-ul Facebook ca Meta, marcându-și intențiile de a pivota gigantul rețelelor sociale de mai multe miliarde de dolari spre concentrarea pe metavers. Apatia metaversului – sau frica – a americanilor ar putea fi îngrijorătoare pentru companiile care investesc deja miliarde de dolari în dezvoltarea propriilor lumi virtuale, de la Meta și Microsoft până la Disney și companii de jocuri precum Roblox și Epic Games. Asta ca să nu mai vorbim de investitorii individuali care plătesc deja milioane de dolari pentru a obține proprietăți imobiliare virtuale pe platforme metaverse precum Decentraland și Sandbox.

În contrast, rezultatele sondajului i-ar putea încuraja pe scepticii metaversului – cum ar fi fondatorul Evernote, Phil Libin, care a spus la începutul acestui an că o mare parte din hype-ul metaversului actual este puțin mai mult decât un moft. Chiar și unii directori ai companiilor care își propun planurile metaversului au părut oarecum confuzi, sau, desigur, vagi, cu privire la ce este metaversul și cum va lua forma în viitor. Vicepreședintele Facebook pentru Metaverse, Vishal Shah, a declarat pentru CNBC în octombrie că investițiile companiei în metavers ar putea să nu se aducă roade până la 15 ani. Aceste investiții vor necesita adoptarea pe scară largă a tehnologiei futuriste, inclusiv a căștilor VR, a adăugat el. Dacă sondajul recent este vreo indicație, Shah are treaba pentru el. La fel și restul visătorilor metavers din lumea afacerilor. Sursa: cnbc.com


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *