Current track

Title

Artist


ACUZAȚII. O angajată a Consiliului Județean Bacău a sesizat Comisia Europeană că Varianta Ocolitoare a Bacăului are deficiențe de mediu ?

#Postat de on noiembrie 1, 2020

Mircea Fechet, secretar la ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor acuză PSD Bacău de jocuri murdare. Pe românește, o băcăuancă- apropiată- a PSD-ului a vrut să încurce lucrările la Varianta Ocolitoare a Bacăului, după cum susține Mircea Fechet – membru PNL.

Mircea Fechet – PNL

Să fie oare o întâmplare că Ministerul Transporturilor, care a fost condus de băcăuanul Lucian Șova, cel care acum se împăunează cu șoseaua de centură, dar care este responsabil pentru faptul că proiectul a fost la un pas să piardă finanțarea europeană, a pus în spatele cererii un memoriu tehnic realizat de PFA Zaharia Lăcrămioara Gabriela, din Bacău, care din informațiile pe care le deținem, lucrează acum la o instituție a Consiliului Județean Bacău, condus de același PSD?” – acuză Mircea Fechet

Finațarea Variantei Ocolitoare a fost pusă în pericol

”Băcăuanii trebuie să știe că epopeea acestei investiții de peste 900 de milioane de lei a început în momentul în care Ministerul Transporturilor a transmis la comisie, solicitarea de finanțare nerambursabilă. Comisia Europeană a întrerupt evaluarea proiectului, la sfârșitul lui ianuarie 2020, pe fondul unor deficiențe de mediu. Din ianuarie și până acum, am preferat să nu fac nicio comunicare publică pe această temă, din dorința de a nu periclita negocierile europene și realizarea investiției, dar cred că a venit momentul să spun ce s-a întâmplat în realitate. În ianuarie 2020, după ce Comisia a anunțat că întrerupe evaluarea proiectului și finanțarea europeană a devenit incertă, Cabinetul Orban, prin  Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și Agenția Națională a Ariilor Naturale Protejate (ANANP) a demarat proceduri pentru remedierea deficiențelor de mediu invocate. Cum motivația comisiei a fost că nu sunt respectate prevederile Directivei privind conservarea habitatelor naturale și a speciilor de faună și floră sălbatică, am pus la aceeași masă instituțiile implicate: CNAIR, ANANP, APM Bacău, am stabilit graficul de acțiuni și termenele de rezolvare.” – Mircea Fechet

A urmat o avalanșă de ședințe de lucru, de corespondență, de videoconferințe, de documente, de decizii și o comunicare permanentă cu reprezentanții Comisiei Europene. De ce s-a ajuns la această situație? De ce a fost nevoie de tot acest vraf de documente și de timpul pierdut de specialiști, care ar fi putut lucra la alt proiect? Pentru că cineva și-a făcut treaba prost, a încercat o ”șmecherie” pe care Comisia Europeană nu a acceptat-o.

Ministerul Transporturilor a transmis solicitarea de finanțare la Comisia Europeană cu un memoriu tehnic pe partea de mediu, realizat de un PFA, respectiv PFA Zaharia Lăcrămioara Gabriela din Bacău. Un memoriu care nu a avut suficiente elemente, care să conducă la clarificarea cerințelor Comisiei Europene.

Cert este că rezultatul memoriului nu a fost de bună calitate. Nu contest că în Bacău ar exista specialiști capabili să realizeze competent un studiu de mediu. Nu pot, însă, să nu mă întreb, pentru că nu cred în coincidențe, cum de guvernul PSD și ministerul condus de Lucian Șova au putut să trimită la Bruxelles cererea de finanțare, cu un document făcut pe genunchi, și care a costat statul român, pentru a-l repara, o mulțime de resurse umane și financiare?

După nouă luni de muncă asiduă, Slavă Domnului că am reușit, împreună cu specialiștii, să reparăm toate erorile, Comisia Europeană a acceptat să finanțeze Varianta Ocolitoare a Bacăului, dar cei care se fac vinovați de ceea ce s-a întâmplat, în special domnul Lucian Șova, ar trebui să fie mai puțini vocali când vine vorba despre acest proiect și să cântărească bine ce au lăsat în urmă în minister și că au pus în pericol finanțarea europeană a unui proiect esențial pentru municipiul Bacău și pentru zona Moldovei.

Comisia Europeană a aprobat în această săptămână finanțarea din fonduri UE a investiției „Varianta de ocolire Bacău”, care va fi realizată în proporție de 85% prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, iar 15%, din bugetul beneficiarului, care este Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) și Ministerul Transporturilor.


Opiniile cititorului

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *