Ne puteti urmări și pe:

Interviu acordat de premierul Ludovic Orban la emisiunea „Tema Zilei”, difuzată de TVR

Prezentatoare: –  Este așadar un plan ambițios și mult așteptat domnule premier, un plan care privește investiții în toate domeniile atât de afectate și de criza economică. Să le luăm pe rând și să începem discuția cu investițiile publice.

Premier: –  Bună seara. Să vorbim de investiții publice. Obiectivul nostru în următorii 10 ani este construcția a 3.000 de kilometri de autostradă și de drumuri expres, conectarea României la infrastructura de transport europeană și de asemenea să asigure legături pe profil de autostradă între toate regiunile țării. Avem  tronsonul Sibiu-Pitești, tronsonul V Pitești- Curtea de Argeș autostrada Unirii, Autostrada Târgu Mureș –Iași-Ungheni, autostrada Bacău- Brașov, drumul expres București -Ploiești -Buzău –Focșani- Bacău, conectarea Moldovei, Coridorul IV paneuropean, creșterea accesului și accesibilității pentru portul Constanța la transportul de mărfuri și de persoane din vestul Europei.

Prezentatoare: – Ne oferiți și  un orizont de timp?

Premier: – Există un plan, când semnăm contractul pe studiul de fezabilitate, când se aprobă indicatorii tehnico-economici și termenii de proiectare și construcție pentru fiecare tronson de autostradă sau de drum expres. Π n ultimii 30 de ani infrastructura feroviară și transportul feroviar au fost tratate ca o Cenușăreasă a transportului. La nivel european transportul feroviar și transportul naval reprezintăo prioritate în dezvoltare, pentru că este un transport ecologic un transport care asigură confort și siguranță pentru cetățeni și o deplasare relativ rapidă.  Legătura între Constanța și Curtici, între Predeal și Brașov, contracte semnate în diferite faze de proiectare, de execuție. Modernizarea și electrificarea legăturii Cluj –Oradea, vrem modernizarea rețelei feroviare din Moldova, din sudul României, pe la Craiova- Turnu Severin, să achiziționăm trenuri tehnologice să putem să modernizăm această infrastructură. Mai sunt tronsoane de cale ferată care trebuie electrificate și vom asigura toate investițiile în ceea ce privește materialul rulant. Adică locomotive, vagoane moderne, dar realizarea lor se face într-o proporție cât mai mare în capacități de producție din România asigurând în felul ăsta și o dezvoltare.

Reporter: – Este posibil în momentul de față, avem toate resursele necesare în sensul acesta?

Premier: – Cu siguranță. Cu siguranță avem producători români care au capacitatea să facă diferite  subansamble, componente și chiar care au capacitatea să livreze vagoane, locomotive. De exemplu, în Craiova. Ei au contracte în Ungaria, în Suedia și livrează aceste locomotive continuând o tradiție. Din păcate Electroputere a fost pusă pe butuci.

Ne puteti urmări și pe: