O echipă de cercetători de la National Science Foundation a descoperit cel mai mare asteroid aflat într-o zonă periculoasă pentru Pământ din ultimii 8 ani

#Postat de on noiembrie 5, 2022

Asteroidul 2022 AP7 are o lungime de peste 1,6 kilometri și există șanse minime să lovească Pământul, deși ajunge periodic la o distanță de numai 7 milioane de kilometri de Pământ, o distanță de 18 ori mai mare decât cea de la Pământ la Lună. Asteroidul a fost identificat la observatorul Cerro Tololo Inter-American din Chile.

Asteroidul „ucigaș de planete” a fost observat ascunzându-se în strălucirea soarelui

Astronomii au observat trei asteroizi aproape de Pământ care pândeau nedetectați în strălucirea soarelui. Unul dintre asteroizi este cel mai mare obiect potențial periculos, care prezintă un risc pentru Pământ, care a fost descoperit în ultimii opt ani.

Asteroizii aparțin unui grup găsit pe orbitele Pământului și Venus, dar sunt incredibil de greu de observat, deoarece luminozitatea soarelui îi protejează de observațiile telescopului.

Pentru a evita strălucirea soarelui, astronomii au profitat de șansa de a-și efectua observațiile în timpul scurtei ferestre de amurg. O echipă internațională a spionat rocile spațiale în timp ce folosea Camera de energie întunecată situată pe telescopul Víctor M. Blanco de 4 metri situat la Observatorul Inter-American Cerro Tololo din Chile.

Descoperirile lor au fost publicate luni în The Astronomical Journal.

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/photos/spa%c5%a3iu-meteor-stea-asteroid-2406425/

Unul dintre asteroizi, numit 2022 AP7, are 1,5 kilometri (0,9 mile) lățime și are o orbită care l-ar putea aduce pe calea Pământului în viitor, dar este dificil pentru oamenii de știință să știe când.

„Sondajul nostru în amurg cercetează zona din orbitele Pământului și Venus pentru asteroizi”, a declarat autorul principal al studiului Scott S. Sheppard, astronom la Laboratorul Pământ și Planete al Instituției Carnegie pentru Știință din Washington, DC, într-o declarație. .

„Până acum am găsit doi asteroizi mari aproape de Pământ, cu o lungime de aproximativ 1 kilometru, o dimensiune pe care o numim ucigași de planete.”

Asteroidul din apropierea Pământului are o suprafață ca o groapă de bile de plastic
Oamenii de știință au stabilit că asteroidul traversează orbita Pământului, dar apare atunci când Pământul se află pe partea opusă a Soarelui – acest model va continua timp de secole, deoarece asteroidului îi ia cinci ani pentru a finaliza o orbită în jurul Soarelui. Dar, în timp, mișcarea orbitală a asteroidului va fi mai sincronizată cu cea a Pământului. Oamenii de știință nu cunosc orbita asteroidului cu suficientă precizie pentru a spune cât de periculos ar putea deveni în viitor, dar deocamdată „va rămâne departe de Pământ”, a spus Sheppard.

Un asteroid aproape de Pământ care măsoară 1 kilometru (0,6 mile) sau mai mare „ar avea un impact devastator asupra vieții așa cum o cunoaștem”, a spus el. Praful și poluanții ar umple atmosfera ani de zile, răcind planeta și împiedicând lumina soarelui să ajungă la suprafața Pământului.

„Ar fi un eveniment de extincție în masă cum nu s-a mai văzut pe Pământ de milioane de ani”, a spus Sheppard.

Echipa se așteaptă să găsească mai mulți asteroizi ucigași de planete în sondajul lor în următorii doi ani. Oamenii de știință cred că există aproximativ 1.000 de obiecte apropiate de Pământ cu dimensiuni mai mari de 1 kilometru, iar studiile efectuate în ultimul deceniu au descoperit aproximativ 95% dintre ele.

Ceilalți doi asteroizi, 2021 LJ4 și 2021 PH27, se află pe orbite mult mai sigure, care nu prezintă un risc pentru Pământ.

Cu toate acestea, astronomii sunt intrigați de 2021 PH27, deoarece este cel mai apropiat asteroid cunoscut de Soare. Pe măsură ce roca spațială se apropie de steaua noastră, suprafața sa atinge temperaturi suficient de calde pentru a topi plumbul.

Astronomii care vânează asteroizi se confruntă cu o mare provocare dacă doresc să găsească roci spațiale în interiorul sistemului solar – care include Mercur, Venus, Pământul, Marte și centura principală de asteroizi. Pentru a evita lumina aspră a soarelui, au doar două ferestre de 10 minute în fiecare noapte pentru a mătura zona cu telescoape de la sol.

În amurg, astronomii încă se confruntă cu complicațiile unui cer strălucitor pe fundal din cauza soarelui. Și pentru a căuta sistemul solar interior, telescoapele lor trebuie să se concentreze în apropierea orizontului, ceea ce înseamnă că trebuie să privească prin atmosfera groasă a Pământului și prin efectele sale de estompare.

Dacă lucrurile sună complicat pentru telescoapele de la sol, observațiile sistemului solar interior sunt imposibile pentru telescoapele spațiale precum Hubble și James Webb, deoarece căldura soarelui și lumina intensă le-ar putea prăji instrumentele, motiv pentru care ambele observatoare spațiale sunt îndreptate departe de Steaua.

Capacitatea de câmp larg a camerei cu energie întunecată i-a ajutat pe astronomi să-și depășească provocările observaționale și au putut să măture în detaliu întinderi vaste ale cerului nocturn.

„Sunt necesare suprafețe mari de cer, deoarece asteroizii interiori sunt rari și sunt necesare imagini profunde, deoarece asteroizii sunt slabi și te lupți cu cerul strălucitor al crepusculului de lângă Soare, precum și cu efectul de distorsionare al atmosferei Pământului”, a spus Sheppard. „DECam poate acoperi suprafețe mari de cer până la adâncimi care nu pot fi realizabile cu telescoape mai mici, permițându-ne să mergem mai adânc, să acoperim mai mult cer și sonda sistemul solar interior în moduri nemaiîntâlnite până acum.”

Obiectele din apropierea Pământului sunt asteroizi și comete cu o orbită care le plasează la 48,3 milioane de kilometri (30 milioane de mile) de Pământ. Detectarea amenințării obiectelor din apropierea Pământului care ar putea provoca vătămări grave este un obiectiv principal al NASA și al altor organizații spațiale din întreaga lume.

Ultima imagine completă a asteroidului Dimorphos, luată de aparatul de imagine DRACO în misiunea DART a NASA de la ~7 mile (12 kilometri) de asteroid și cu 2 secunde înainte de impact. Imaginea arată un petic al asteroidului care are 100 de picioare (31 de metri) diametru. Ecliptica nordică este în partea de jos a imaginii. Această imagine este afișată așa cum apare pe detectorul DRACO și este oglindă răsturnată pe axa x față de realitate.
Misiunea DART a schimbat cu succes mișcarea unui asteroid
Niciun asteroizi nu se află în prezent pe un curs de impact direct cu Pământul, dar există peste 27.000 de asteroizi aproape de Pământ în toate formele și dimensiunile.

În timp ce NASA a demonstrat recent că poate modifica cu succes mișcarea unui asteroid în spațiu cu testul de redirecționare a asteroidului dublu din septembrie sau misiunea DART, astronomii trebuie mai întâi să găsească roci spațiale care reprezintă o amenințare pentru planeta noastră. Instrumente precum Dark Energy Camera, precum și viitoarele observatoare spațiale precum Near Earth Object Surveyor, pot identifica asteroizii necunoscuți anterior.

Studierea și înțelegerea populațiilor de asteroizi va ajuta, de asemenea, oamenii de știință să învețe distribuția și dinamica rocilor spațiale – cum ar fi modul în care căldura soarelui le poate fractura și fragmenta în timp.

„Sondajul nostru DECam este una dintre cele mai mari și mai sensibile căutări efectuate vreodată pentru obiecte din orbita Pământului și din apropierea orbita lui Venus”, a spus Sheppard. „Aceasta este o șansă unică de a înțelege ce tipuri de obiecte pândesc în sistemul solar interior.”

Sursa: CNN