Louis Béroud, pictor francez
#Postat de Carmen Vintu on octombrie 9, 2025
Louis Béroud (n. 17 ianuarie 1852, Lyon, Franța – d. 9 octombrie 1930, Paris, Franța) a fost un pictor francez de la sfârșitul secolului al XIX-lea, începutul secolului al XX-lea.
Cunoscut pentru reprezentările sale minuțioase ale interiorului muzeelor pariziene, Béroud și-a câștigat un loc important în peisajul artistic francez, iar lucrările sale se regăsesc astăzi în colecții prestigioase, precum cele ale Muzeului Carnavalet și ale Luvrului.

Sursa foto: https://ro.wikipedia.org/wiki/Louis_Béroud#/media/Fișier:Louis_Beroud_photo.jpg
Un episod celebru din viața sa este legat de furtul faimoasei Mona Lisa din Luvru. Pe 22 august 1911, în timp ce se afla la muzeu pentru a realiza o schiță a tabloului Mona Lisa au Louvre, Béroud a observat că în locul picturii se aflau doar patru cuie goale. A alertat imediat un gardian, care a presupus că lucrarea fusese luată temporar pentru a fi fotografiată. Béroud, însă, a revenit câteva ore mai târziu însoțit de șeful de secție al muzeului, iar dispariția tabloului a fost confirmată. Acest incident a dus la închiderea Luvrului timp de o săptămână, pentru investigații.
În plan artistic, Béroud s-a remarcat prin picturile care imortalizează spațiile celebre ale Parisului – mai ales interioarele opulente ale muzeelor și sălilor de expoziție. Lucrările sale oferă o perspectivă vie asupra modului în care arta și spațiul muzeal interacționau cu publicul vremii.
Printre cele mai cunoscute opere ale sale se numără:
- L’escalier de l’opéra Garnier (1877), aflat la Muzeul Carnavalet
- Le dôme central de la galerie des machines à l’exposition universelle de 1889 (1890), Carnavalet
- Salle Rubens au Louvre (1904), À la gloire de Rubens (1905), Au Salon Carré du Louvre (1906) – toate în colecția Muzeului Luvru
- Chambre du Baron Basile de Schlichting (1908) și Vue de la Salle des Sept Cheminées au Louvre (1909), tot la Luvru
- L’Avenue de la Gare à Nice, păstrată la Muzeul Masséna
Louis Béroud a murit la 9 octombrie 1930, la Paris, lăsând în urmă o colecție de lucrări ce surprind cu precizie artistică farmecul și fastul lumii muzeale franceze de la începutul secolului XX.
Jurnal FM 