James Webb depășește deja așteptările. Telescopul observă Universul mai clar decât sperau inginerii săi

#Postat de on iunie 29, 2022

NASA urmează să publice primele imagini realizate de telescopul spațial James Webb pe 12 iulie 2022. Acestea vor marca începutul următoarei ere în astronomie, pe măsură ce Webb – cel mai mare telescop spațial construit vreodată – va începe să colecteze date științifice care vor contribui la răspunsul la întrebări despre primele momente ale Universului și vor permite astronomilor să studieze exoplanetele mai detaliat ca niciodată.

Dar a fost nevoie de aproape opt luni de călătorie, configurare, testare și calibrare pentru a ne asigura că acest telescop este pregătit.

Sursa foto: descopera.ro

Marcia Rieke, astronom la Universitatea din Arizona și cercetător responsabil de una dintre cele patru camere de luat vederi ale lui Webb, a explict ce au făcut ea și colegii ei pentru a pune în funcțiune acest telescop.

Potrivit acesteia, după lansarea cu succes a telescopului spațial James Webb la 25 decembrie 2021, echipa a început procesul lung de mutare a telescopului în poziția sa orbitală finală, de desfășurare a telescopului și – pe măsură ce totul se răcea – de calibrare a camerelor și a senzorilor de la bord. Mai multe pe descopera.ro.