Current track

Title

Artist


Sport, nu monitoare: cheia copiilor mai fericiți și mai sănătoși

#Postat de on iunie 23, 2022

Fie că este vorba de practică sportivă, lecții de muzică sau o întâlnire obișnuită cu prietenii, atunci când copiii sunt implicați în activități după școală, este mai probabil să se simtă mai fericiți și mai sănătoși decât omologii lor care sunt lipiți de un ecran. Într-un nou studiu realizat de Universitatea din Australia de Sud și Departamentul pentru Educație, cercetătorii au descoperit că bunăstarea copiilor este sporită atunci când participă la activități extracurriculare, dar este redusă atunci când petrec timp pe rețelele sociale sau jucând jocuri video. Publicat în BMC Pediatrics, studiul a analizat date de la 61.759 de elevi din anii 4 până la 9 (prin 2018 South Australian Wellbeing and Engagement Collection), evaluând numărul mediu de zile pe săptămână în care copiii au participat la activități după școală (3-6pm) și măsurați aceștia în funcție de factorii de bunăstare – fericire, tristețe, îngrijorare, angajament, perseverență, optimism, reglarea emoțiilor și satisfacția vieții. S-a constatat că majoritatea elevilor s-au uitat la televizor aproximativ 4 zile ale săptămânii școlare și au petrecut timp pe rețelele de socializare aproximativ 3 zile pe săptămână.

Sursa foto: unisa.edu

S-a constatat că majoritatea elevilor s-au uitat la televizor aproximativ 4 zile ale săptămânii școlare și au petrecut timp pe rețelele de socializare aproximativ 3 zile pe săptămână. Potrivit Institutului Australian de Sănătate și Bunăstare, unul din șapte copii (echivalentul a aproximativ 560.000 de copii) are o tulburare de sănătate mintală, unul din 10 copii având niveluri îngrijorătoare de bunăstare. Cercetătorul principal, Dr. Rosa Virgara de la UniSA, spune că cercetarea evidențiază o nevoie acută de a încuraja copiii să participe la alte activități decât ecranele. „A ajuta copiii să dezvolte un bun simț al bunăstării personale este esențial în mediul nesigur de astăzi”, spune dr. Virgara. „Acest lucru este deosebit de important pentru copiii de vârstă școlară primară, deoarece învață despre provocările și riscurile pe care le poate prezenta școala cu normă întreagă; dar este la fel de important pentru adolescenții care se confruntă cu o serie de schimbări fizice, sociale și emoționale. „Studiul nostru evidențiază modul în care unele activități în afara școlii pot spori bunăstarea copiilor, în timp ce altele – în special ecranele – le pot distruge sănătatea mentală și fizică. „Ecranele sunt o distragere masivă a atenției pentru copiii de toate vârstele. Majoritatea părinților vor atesta acest lucru. Și indiferent dacă copiii se joacă, se uită la televizor sau pe rețelele sociale, există ceva în toate ecranele care dăunează bunăstării lor. „Este interesant pentru că ați putea crede că lipsa mișcării fizice este cea care cauzează acest lucru, totuși cercetările noastre arată că a face temele sau a citi – ambele activități sedentare – contribuie pozitiv la bunăstare, deci este altceva. „De fapt, am descoperit că bunăstarea copiilor era mai mare atunci când participau la activități extracurriculare – chiar dacă au declarat deja că sunt fericiți. „Ceea ce arată acest lucru este că trebuie să găsim modalități de a încuraja copiii de toate vârstele și mediile să se implice în activități care îi țin departe de televizor, computere și dispozitive mobile.” De asemenea, cercetarea evidențiază diferențe distincte între copiii care provin din medii socio-economice scăzute și înalte.
Elevii din medii socio-economice inferioare care practicau frecvent sport aveau cu 15% mai multe șanse de a fi optimiști, cu 14% mai multe șanse de a fi fericiți și mulțumiți de viața lor și cu 10% mai multe șanse de a-și regla emoțiile. Pe de altă parte, copiii care au jucat jocuri video și au folosit rețelele sociale au avut aproape întotdeauna niveluri mai scăzute de bunăstare: cu până la 9% mai puține șanse să fie fericiți, până la 8% să fie mai puțin optimiști și 11% să renunțe. asupra lucrurilor. „Copiii care erau mai expuși riscului aveau tendința de a proveni din medii socio-economice inferioare, ceea ce indică o nevoie clară de sprijin mai mare în aceste zone”, spune dr. Virgara. „Deoarece mulți dintre acești copii au răspuns bine la practicarea sportului, inițiativele educaționale și finanțarea continuă a programelor guvernamentale, cum ar fi tichetele de sport școlar de 100 USD ale guvernului de stat ar putea fi opțiuni bune. „Per total, mesajul este clar – jocurile, vizionarea la televizor, jocul pe computere și navigarea prin rețelele sociale nu contribuie la construirea sau susținerea bunăstării pozitive a copiilor. „Este cu siguranță o provocare, mai ales că majoritatea copiilor au fost crescuți cu dispozitive. Dar dacă familiile pot fi mai conștiente de problemele asociate cu ecranele, atunci poate că putem găsi un echilibru mai bun între timpul petrecut pe ecran și alte activități în afara școlii.” Sursa: unisa.edu


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *