Current track

Title

Artist


Ești furios? Cu răbdare, aproape oricine poate să învețe cum să stăpânească furia

#Postat de on iunie 21, 2022

Fiind un mecanism bine dezvoltat (furia), este activat atunci când planurile noastre sunt date peste cap sau simţim o ameninţare pentru sine, pentru cei dragi sau serviciu. Ea ne ajută să reacţionăm rapid şi să găsim soluţii în situaţiile când nu există timp pentru o analiză amănunţită.

Sursa foto: Inc Magazine

Furia este o emoţie naturală şi, uneori, utilă. Ea ne ajută să identificăm instinctiv situaţiile periculoase şi să reacţionăm în faţa lor.

Dacă simţi că eşti pe cale să explodezi de nervi şi să spui sau să faci ceva ce vei regreta, opreşte-te un minut şi respiră adânc.

Emoţie sănătoasă şi naturală, furia poate umbri judecata unei persoane şi capacitatea ei de a lua decizii. Mai mult, poate strica relaţii, dacă se manifestă exagerat. Din fericire, cu răbdare, aproape oricine poate să înveţe cum să şi-o stăpânească. Principalii paşi ai procesului sunt recunoaşterea semnelor timpurii ale furiei, conştientizarea factorilor declanşatori şi aplicarea tehnicilor de control al acestei emoţii.

După cum scria Redford Williams în cartea sa „Anger Kills: Seventeen Strategies for Controlling Hostility That Can Harm Your Health”, sunt câțiva pași pe care ar trebui să-i urmăm pentru a preveni momentele de furie.

De exemplu, încearcă să scrii pe o foaie de flip-flops tot ce îţi trezeşte un sentiment de furie. Astfel, vei fi capabil să colectezi și să studiezi toate cauze principale ale furiei și să înveţi treptat să le gestionezi.  Dacă totuşi ai manifestat furie, recunoaşte că ai probleme cu managementul furiei. Prin urmare, recunoașterea, conștientizarea problemei şi înțelegerea că mânia – este un obstacol în calea realizării obiectivelor, este unul dintre primii pași spre autocontrol.

Gândeşte înainte să reacţionezi

Când te înfurii, e cel mai uşor să spui sau să faci lucruri pe care mai târziu le vei regreta. Aşa că, înainte să reacţionezi în vreun fel, respiră rar şi adânc. Gândeşte-te câteva secunde la ce ai de gând să faci şi la ce impact va avea reacţia ta asupra viitorului tău apropiat sau îndepărtat.

Arată-ţi nemulţumirea, dar cu calm

Odată ce te-ai liniştit puţin şi ai meditat asupra reacţiei pe care vrei să o ai, nu ţine furia în tine. Exprimă-ţi-o ferm, dar asertiv. Spune ce te-a deranjat într-o manieră nonconflictuală, fără a căuta să-ţi răneşti interlocutorul şi fără ca lucrurile pe care le rosteşti să îţi scadă din demnitatea personală.

Nu fi răzbunător!

Iertarea este un instrument puternic, care te ajută şi personal, şi în relaţia cu alţii. Odată ce ţi-ai exprimat furia, treci peste situaţia respectivă. Momentele de furie la care te gândeşti repetitiv se vor înmagazina şi îţi vor crea un sentiment de nedreptate şi te vor amărî pe termen lung. Pentru sănătatea ta psihică, învaţă să ierţi, chiar dacă nu vei uita, şi să mergi mai departe.

Mestecă gumă

S-a dovedit ştiinţific că guma de mestecat te poate ajuta să scapi de nervii pe care îi ai faţă de cei din jurul tău. Acest lucru se întâmplă deoarecere atunci când îţi mişti în mod activ maxilarul, muşchii feţei şi ai corpului eliberează lent tensiunea. Deci, asigură-te să ai mereu o gumă la îndemână pentru zilele grele şi vei observa o diferenţă semnificativă în modul în care reacţionezi la diferite situaţii.

Resetează-ţi aşteptările

Uneori, ne aşteptăm de la cei din jur să fie altceva decât sunt sau avem pretenţia ca totul să meargă doar aşa cum ne-am închipuit noi că vor merge. Dacă simţi că aşa stau lucrurile şi în ceea ce te priveşte, gândeşte-te sincer dacă, atunci când te înfurie o persoană sau o situaţie, nu e vorba de fapt decât de aşteptările nerealiste pe care le-ai avut în privinţa respectivă.

Reacţionarea necorespunzătoare la situaţiile neplăcute sau nemulţumiri, ar duce la certuri cu colegii de serviciu, distrugerea relaţiilor personale, abuz fizic, verbal şi auto-agresiune.

Furia este un sentiment pur omenesc, pe care îl experimentează fiecare dintre noi, din când în când. Dar furia extremă, recurentă, care te dirijează şi te duce unde vrea ea, este un pericol real pentru sănătatea mentală, fizică şi sufletească. Aşa că primul gest de autoprotecţie pe care-l poate face mâniosul de profesie este să înveţe să o controleze.

 


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *