Current track

Title

Artist


Dronele mari ca Boeing 747 vor transporta marfă în jurul lumii cu emisii scăzute

#Postat de on februarie 19, 2022

Lanțul global de aprovizionare se confruntă în prezent cu tot felul de probleme, de la lipsă de materiale până la deficit de forță de muncă și nu numai. Mutarea mărfurilor din punctul A în punctul B a devenit mai costisitoare și nu există nicio soluție rapidă în vedere. Dar un startup din San Diego intenționează să satisfacă o parte din cererea de transport aerian cu o soluție inovatoare: drone de marfă autonome la fel de mari ca un Boeing 747. Natilus, fondată în 2016, a anunțat săptămâna aceasta precomenzi în valoare de 6 miliarde de dolari pentru peste 440 de aeronave. Compania spune că designul său combinat cu aripi poate încăpea cu 60% mai multă marfă decât aeronavele de marfă existente, reducând în același timp costurile cu 60% și cu 50% mai puține emisii de carbon. CEO-ul companiei, a subliniat într-un comunicat de presă că transportul de marfă pe mare este de 13 ori mai ieftin decât transportul pe calea aerului, dar durează de 50 de ori mai mult. „Natilus intenționează să revoluționeze industria transporturilor, oferind oportunitatea transportului aerian cu o reducere a costurilor de 60%, făcând transportul aerian de mărfuri substanțial mai competitiv”, a spus el. Cum vor face asta? Se pare că mare parte din economii vor proveni din designul aeronavei. Avioanele de pasageri în care suntem obișnuiți să călărim, precum și multe avioane de marfă, au un design „tub și aripă”, care este așa cum sună: călătorii sau mărfurile călătoresc într-un tub gol (numit fuselaj) și aripile atașate sunt cele care generează portanță și permit avionului să zboare (sună destul de precar spus așa, nu-i așa?).

Un design combinat al corpului aripii, pe de altă parte, îmbină aripile și fuselajul, astfel, corpul este mult mai lat și mai plat decât cel al avioanelor tradiționale de pasageri. Până acum, aeronavele cu corp de aripă combinată au fost folosite în principal în scopuri militare, dar producătorii de avioane și NASA încep să se uite la extinderea utilizărilor avioanelor și să vină cu noi prototipuri. O parte din motivul pentru care aeronavele de pasageri folosesc designul tubului și aripii se datorează faptului că este mai ușor să presurizați respectivul tub și, în timp ce stați într-un scaun îngust, împachetat lângă 200 de pasageri. Ne urcăm în avion, ne punem lucrurile deasupra capetelor sau la picioarele noastre, stăm țeapăn câteva ore, apoi așteptăm cu nerăbdare să ieșim la aterizare. Totuși, configurația tubului și a aripilor nu are la fel de mult sens pentru marfă; este mutat în mare parte în paleți dreptunghiulare și, dacă vă imaginați un fel de tetris de avion, împachetarea dreptunghiurilor 3D într-un cilindru nu este o utilizare foarte eficientă a spațiului. Cu un design combinat al corpului aripii, interiorul aeronavei poate avea o secțiune transversală dreptunghiulară, utilizând mult mai mult din volumul disponibil.

Natilus spune că aeronavele sale vor îmbunătăți și mai mult utilizarea spațiului interior, deoarece sunt proiectate în jurul încărcăturii și au un compartiment în formă de diamant care rotește zona de marfă la 45 de grade. „Din perspectiva transportului de mărfuri, are foarte mult sens”, a spus Matyushev. „Are cu 50 la sută mai mult volum intern, așa că dublează cantitatea de mărfuri încărcată pe zbor. Cu modelele convenționale, începeți să rămâneți fără volum înainte de a maximiza greutatea la decolare a avionului.” Forma exterioară a avionului este, de asemenea, mai aerodinamică, ceea ce îi va permite să meargă mai repede în timp ce arde mai puțin combustibil. Deși aeronava va fi făcută pentru zbor autonom, ele vor opera inițial sub supravegherea piloților la distanță până când reglementările vor permite o autonomie deplină. Vor putea folosi infrastructura terestră existentă și containerele de marfă aeriene standard. Compania intenționează să producă 4 avioane diferite: un avion cu sarcină utilă de 3,8 tone pe distanță scurtă, un avion cu sarcină utilă cu rază medie/lungă de 60 de tone și avioane cu rază lungă de acțiune de 100 și 130 de tone. Unii dintre clienții care au precomandat recent avioane de la Natilus includ compania aeriană de marfă kenyană Astral Aviation, furnizorul de servicii de drone Volatus Aerospace (prevăzut în primul slot de producție pentru un avion de 3,8 tone) și compania de transport de marfă Flexport. Până în prezent, Natilus a finalizat două teste în tunelul de vânt pentru a-și valida aeronava și plănuiește ca primul zbor al unui prototip la scară largă să aibă loc în 2023.

Sursa: singularityhub.com


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *