Current track

Title

Artist


”Semaforul Emoțiilor”, proiectul polițiștilor brașoveni pentru elevii din Săcele

#Postat de on ianuarie 21, 2022

Miercuri, 19 ianuarie, între orele 10.00 – 14.00, polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Brașov – Biroul Siguranța Școlară, Biroul Analiza și Prevenirea Criminalității și Poliția Municipiului Săcele au organizat și desfășurat activități informativ-preventive la nivelul unei unități de învățământ situată în municipiul Săcele, județul Brașov, în cadrul activităților fiind distribuite elevilor materiale informativ-preventive, realizate în cadrul proiectului ”Semaforul Emoțiilor”.

 

Polițiștii au prezentat și explicat noțiunile privind răspunderea penală, bullying/cyberbulling și au exemplificat modalități de reacție în cazul asistării la astfel de evenimente în mediul școlar.

De asemenea, polițiștii au explicat înțelesul termenilor “contravenție” și “infracțiune”, precum și implicațiile sociale și penale ale comportamentelor neadecvate sau necolegiale.

Activitatea a avut ca principal scop conștientizarea, atât în rândul elevilor, cât și a cadrelor didactice, a efectelor negative ale situațiilor lipsite, pe moment, de pericol dar care pot conduce la agravarea relațiilor intercolegiale și pot genera fapte grave.

Totodată, s-a urmărit încurajarea atitudinilor pozitive, suportive și empatice în colectivitate, bazate pe ajutorul reciproc și desfășurarea activităților de la egal la egal.

„Astfel de activități vor fi organizate și desfășurate permanent, în vederea conștientizării necesității adoptării unui comportament adecvat și în conformitate cu normele legale, în vigoare, precum și pentru aducerea la cunoștință a riscurilor la care se pot expune tinerii, în cazul în care nu sunt respectate prevederile legale”, se arată in comunicatul IPJ Brașov.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.