Edmond Halley a fost un astronom, geograf și meteorolog englez

#Postat de on ianuarie 14, 2022

Edmond Halley s-a născut în localitatea britanică Haggerson, pe 8 noiembrie 1656. Acesta a fost pasionat de matematică încă de mic copil, iar în 1673 a studiat la Oxford. După ce a plecat de la Oxford, în 1676, el a plecat pe insula St. Helena, din Atlanticul de Sud, unde a înființat un observator astronomic pentru a putea studia Emisfera Sudică.

Un lucru care îl interesa pe Halley era Legea lui Kepler, despre mișcarea planetelor. În 1684, el a fost chemat la Cambridge de către Isaac Newton, pentru a discuta despre acest lucru. În 1703 și-a început cariera de profesor de geometrie la Universitatea din Oxford, iar în 1710 a devenit doctor în științe. Din nou, în anul 1705, a publicat o nouă carte, Synopsis Astronomia Cometicae, în care spunea că unele comete apărute în 145615311607 și 1682, sunt de fapt manifestări ale aceleiași comete, care avea să revină (după cum a prezis el) în 1758. Edmond Halley a murit pe 14 ianuarie 1742 și a fost îngropat la Sfânta Margareta, care astăzi este ruinată.
Din păcate, Edmond Halley nu a trăit până în 1758, dar, când lumea a văzut cometa care a trecut în acel an, aceasta a fost numită cometa Halley.