#Postat de on august 20, 2021

Oamenii de știință indieni au descoperit o nouă specie de plantă în arhipelagul Andamans din India. Biologii au găsit o algă verde marină în timpul unei călătorii pe insulă în 2019. Identificarea este laborioasă și oamenii de știință au avut nevoie de aproape doi ani pentru a confirma că specia a fost descoperită pentru prima dată. Oamenii de știință spun că aceasta este prima descoperire a unei specii de alge în insule în aproape patru decenii. Oamenii de știință de la Universitatea Centrală din Punjab au numit specia Acetabularia jalakanyakae. Jalakanyaka în sanscrită înseamnă literalmente sirenă și o zeiță a oceanelor.

Oamenii de știință spun că au fost influențați de personajul fictiv Little Mermaid din basmul omonim al scriitorului danez Hans Christian Anderson. „Specia nou descoperită este atât de uimitoare. Are capace cu modele complicate, de parcă ar fi umbrele unei sirene”, a spus dr. Felix Bast, care a condus studiul. Principala caracteristică a speciilor nou descoperite este că planta este alcătuită dintr-o celulă gigantică cu un nucleu. Oamenii de știință au petrecut mai mult de 18 luni secvențierea ADN-ului plantei și compararea formei sale cu alte plante din laborator. O lucrare care descrie această descoperire a fost acceptată în revista Indian Journal of Geo-Marine Sciences. Insulele Andaman și Nicobar au unele dintre ultimele recife de corali sănătoase rămase din lume.

Aceste recife susțin o serie de alte organisme, inclusiv o bogată diversitate de alge. Cu toate acestea, există un stres extraordinar din cauza schimbărilor climatice iminente, sub forma creșterii temperaturii apei mării și a creșterii acidității oceanelor, spun oamenii de știință. Creșterea temperaturii apei de mare scade concentrația de oxigen din apă, afectând în mod periculos toate organismele care depind de oxigen pentru a trăi, inclusiv această specie, a spus dr. Bast. Sursa: BBC