NASA finanțează în liniște o ”vânătoare” de megastructuri extraterestre

#Postat de on iulie 13, 2021

Detectarea „tehnosemnăturilor”, cum ar fi sferele ipotetice Dyson în spațiu, ne-ar putea duce la viața extraterestră, iar acum NASA finanțează căutarea. În ultimul deceniu, am conceput instrumente uimitoare pentru a privi cu strictețe la stele și am descoperit că alte planete sunt comune în jurul lor. Aceste descoperiri ale exoplanetei au aruncat benzină pe focul câmpului astrobiologic, unde oamenii de știință caută să exploreze dacă viața ar putea exista dincolo de Pământ. Dar au alimentat și SETI sau căutarea de informații extraterestre. Dacă viața evoluează pe alte lumi, atunci este posibil să găsim mai mult decât doar biosemnături precum oxigenul. S-ar putea să găsim și tehnosemnături. Acestea sunt lucruri precum semnalele radio sau chiar megastructurile; adică obiecte artificiale la o scară gigantică, cum ar fi supercalculatoarele ipotetizate de dimensiuni stelare. Acum, Supercluster a raportat într-un articol săptămâna aceasta, NASA a început în liniște să finanțeze căutarea unor astfel de megastructuri extraterestre pentru prima dată în istoria agenției.

Căutările de biosemnături au fost bine finanțate în ultimele decenii. În schimb, finanțarea tehnosemnaturii a avut o istorie ascendentă și descendentă. În 1993, NASA a ucis faimosul program de căutare menit să găsească semnale cu microunde de origine artificială. „Acest lucru a avut un efect îngrozitor timp de câteva decenii”, a spus Steve Croft, radioastronom și lider al proiectului Breakthrough Listen de la Centrul de cercetare SETI Berkeley. Dar există semne de dezgheț. De la sfârșitul anului 2019, NASA a acordat patru subvenții pentru finanțarea căutării de tehnosemnături. În noiembrie 2020, NASA a acordat o subvenție Ann Marie Cody de la NASA Ames Research Center și Croft pentru a cerceta întregul cer pentru obiecte anormale care tranzitează stele. Este posibil, oricât de nesigur este ca ei și colaboratorii lor să găsească megastructuri extraterestre artificiale. Cody studiază cauzele naturale ale estompării, care fac ca stelele să varieze în luminozitate. Acestea pot varia de la obiecte pe orbită, cum ar fi exoplanete sau exocomete, la surse inerente stelei, precum pete solare.

În general, estomparea este un instrument cheie de investigație pentru descoperirea de noi exoplanete sau alte obiecte care „tranzitează” sau trec în fața stelelor. Dar diminuarea ar trebui să ofere, de asemenea, o modalitate de a identifica prezența megastructurilor extraterestre, care ar putea bloca lumina stelelor în tranzit. Cu colaboratorii lor, perechea va crea primul sondaj la scară largă pentru tranzitarea tehnosemnăturilor. Lucrarea este pionieră atât la nivel tehnic, cât și organizațional. „Sunt încântat să văd NASA luând în serios vânătoarea”, a spus David Kipping, astronom la Universitatea Columbia, către Motherboard într-un e-mail. Kipping nu a fost implicat în lucrare și și-a efectuat propria cercetare tranzitorie a tehnologiei. Croft a subliniat mai multe motive pentru care NASA începe să își schimbe poziția față de finanțare. În 2015, investitorul privat Yuri Milner a decis să finanțeze Breakthrough Listen, oferind 100 de milioane de dolari pentru cercetarea tehnologică pe parcursul a zece ani. Croft a făcut parte din proiect încă de la începuturile sale. Finanțarea a permis deja multă muncă și a obținut lucrări în reviste de top de astronomie. „A schimbat percepția”, a spus Croft. „Aceasta este o știință serioasă pe care ar trebui să o facem.” Nu vă așteptați? Este ceva indicativ pentru o tehnosemnătură? ” Spuse Frank. Cercetători precum Kipping au modelat deja cum ar putea arăta o observație a unei tehnosemnături adevărate, tranzitorii. Ar putea fi creată, de exemplu, printr-o megastructură care acoperă stea, care avea o formă ca un abajur, cu fante decupate. Aceste fante ar putea fi realizate în mod intenționat pentru a estompa steaua într-un model analog cifrelor lui pi, care ar fi în mod clar nenatural.

Croft și echipa sa intenționează să ruleze acest tip de semnătură de testare prin modelele lor într-un proces numit „injecție de semnal” pentru a se asigura că această ”conductă” le marchează corect. „Dacă nu le detectăm, atunci probabil conducta nu este sensibilă la aceste date sau poate că trebuie să modificăm conducta într-un fel pentru a o detecta și atunci putem fi fericiți”, a spus Croft. Într-o colaborare cu un profesor de liceu, el a arătat deja că software-ul lor poate semnaliza corect semnalul radio îndepărtat al navei spațiale Voyager 1 ca o tehnosemnătură anomală în datele radio de fundal. Pe baza istoricului căutărilor anterioare, este puțin probabil ca ancheta actuală să găsească ceva străin fără echivoc. Cu toate acestea, este probabil să apară fenomene interesante de origine naturală. „Va fi interesant să vedem ce găsim, chiar dacă sunt ciudățenii astrofizice”, a declarat Cody pentru Motherboard într-un e-mail.  Odată ce cercetătorii au exclus un fel de căutare, atunci vor ști unde să caute în continuare – atâta timp cât NASA le finanțează proiectele. Sursa: vice.com