Astronomii descoperă cele mai mari structuri rotative cunoscute din univers

Scris de pe iunie 19, 2021

Ele se află la o distanță de sute de milioane de ani-lumină.

Un nou studiu descoperă că grilele de galaxii de până la sute de milioane de ani lumină pot fi cele mai mari obiecte care se învârt din univers.

Corpurile cerești se rotesc adesea, de la planete la stele până la galaxii. Cu toate acestea, grupurile uriașe de galaxii se învârt adesea foarte încet, dacă nu deloc, și atât de mulți cercetători au crezut că aici se poate termina rotirea pe scări cosmice, a declarat co-autorul studiului Noam Libeskind, cosmolog la Institutul Leibniz pentru Astrofizică Potsdam din Germania. ( Space.com.)

Dar în noua cercetare, Libeskind și colegii săi au descoperit că filamentele cosmice sau tuburile gigantice din galaxii se învârt aparent. „Există structuri atât de vaste încât galaxii întregi sunt doar pete de praf”, a spus Libeskind. „Aceste filamente uriașe sunt mult, mult mai mari decât roiurile  stelare.”

Cercetările anterioare au sugerat că după ce universul s-a născut în Big Bang în urmă cu aproximativ 13,8 miliarde de ani, o mare parte din gazul care alcătuiește cea mai mare parte a materiei cunoscute a cosmosului s-a prăbușit pentru a forma foi colosale. Aceste foi au fost apoi despărțite pentru a forma filamentele unei vaste pânze cosmice.

Folosind datele din Sloan Digital Sky Survey, oamenii de știință au examinat peste 17.000 de filamente, analizând viteza la care galaxiile care alcătuiesc aceste tuburi uriașe s-au deplasat în fiecare tendril. Cercetătorii au descoperit că modul în care s-au deplasat aceste galaxii a sugerat că acestea se roteau în jurul axei centrale a fiecărui filament.

Cel mai rapid cercetătorii au văzut că galaxiile se învârt în jurul centrelor goale ale acestor zăvoare a fost de aproximativ 360.000 km / h. Oamenii de știință au remarcat că nu sugerează că fiecare filament din univers se învârte, ci că filamentele care se învârt par să existe.

Marea întrebare este: „De ce se învârt?” A spus Libeskind. Big Bang-ul nu ar fi înzestrat universul cu niciun spin primordial. Ca atare, orice a cauzat rotirea acestor filamente trebuie să fi apărut mai târziu în istorie ca structuri formate, a spus el.

O posibilă explicație pentru această rotație este că, pe măsură ce câmpurile gravitaționale puternice ale acestor filamente au tras gaz, praf și alte materiale în interiorul lor pentru a se prăbuși, forțele de forfecare rezultate ar fi putut învârti acest material. Totuși, chiar acum, „nu suntem cu adevărat siguri ce poate provoca un cuplu la această scară”, a spus Libeskind.

Oamenii de știință încearcă acum să înțeleagă originea spinului filamentului prin simulări pe computer a modului în care se comportă materia la cele mai mari vânzări cosmologice. Cercetătorii și-au detaliat descoperirile online pe 14 iunie în revista Nature Astronomy.

Sursa: https://www.space.com/largest-spinning-structures-universe-discovered