Oamenii de știință prezic o penurie de apă potabilă pe Pământ

Scris de pe iunie 9, 2021

Oamenii de știință americani de la Institutul Politehnic Rensseller au reușit să remedieze scăderea nivelului de oxigen din lacurile de apă dulce. Potrivit experților, un astfel de fenomen este cauzat de accelerarea ritmului încălzirii globale pe Pământ. Revista Nature indică faptul că cercetătorii au studiat 393 de lacuri, dintre care majoritatea sunt situate la latitudini temperate, luând în considerare datele pentru perioada cuprinsă între 1941 și 2017. Cercetătorilor le-a fost clar că lacurile studiate pierd oxigen de 2,75-9,3 ori mai repede decât oceanele, ceea ce le afectează negativ ecosistemul.

Studiul a arătat că, din 1980, conținutul de oxigen din rezervoare a scăzut cu 5,5% la suprafață și 18,6% în partea de jos. Potrivit cercetătorilor, motivul acestei scăderi este că temperatura apei din aceste lacuri a crescut în decurs de 10 ani cu 0,38 grade Celsius. Consecințele încălzirii globale contribuie la proliferarea algelor albastre-verzi (Cianobacterii), ale căror toxine reprezintă o amenințare pentru alte organisme care trăiesc în apă dulce. Nivelul scăzut de oxigen din apa dulce creează condiții favorabile reproducerii bacteriilor anaerobe, care emit metan, ceea ce crește emisiile de gaze cu efect de seră și accelerează schimbările climatice. Aceasta înseamnă că încălzirea ar putea duce la epuizarea rezervelor de apă potabilă și la dezechilibrul ecosistemelor de apă dulce. Sursa: guardianmag.press