Melodia curentă

Titlu

Artist


Meditația poate îmbunătăți puterea și acuratețea amintirilor

Scris de pe iunie 7, 2021

Se vorbește mult despre beneficiile atenției și meditației. Este aproape cunoscut faptul că atenția ne poate afecta pozitiv emoțiile și starea de spirit. O serie de terapii și strategii de auto-ajutor vorbesc despre modul în care mindfulness poate îmbunătăți starea de spirit și chiar reduce simptomele de anxietate și depresie. Cu toate acestea, există un beneficiu mai puțin cunoscut al atenției – îmbunătățește o gamă largă de funcții cognitive de bază și procese de gândire.  O stare mentală conștientă este o conștientizare deschisă a senzațiilor, gândurilor, emoțiilor, ideilor, funcțiilor interne ale corpului și obiectelor din mediul propriu. Cel mai important aspect al atenției este faptul că nu este judecător în sensul că nu există evaluări sau sensuri ale experiențelor – este doar observarea a ceea ce a intrat în minte. Nu există nicio încercare de a analiza implicațiile experiențelor.

Celălalt aspect important al atenției constă în a fi în prezent. Scopul mindfulness este de a se detașa de experiențele din trecut și de așteptările / previziunile viitoare de a trăi în prezent și acum într-un mod complet primitor, conștient. Mindfulness se îndepărtează de starea implicită de rătăcire automată a creierului pentru a se apropia de o stare de acceptare atentă. Cu o stare mentală conștientă, lăsați gândurile și experiențele să vină și să plece și să le vedeți pentru ceea ce sunt – doar gânduri și experiențe. Nimic mai mult și nimic mai puțin. Este pur și simplu recunoașterea experiențelor cuiva în timp ce te angajezi în acțiuni intenționate. Cele mai multe dintre beneficiile conștientizării provin din descentralizare – o stare mentală în care gândurile sunt doar experiențe temporare trecătoare și nu fapte neschimbabile. Să comparăm diferențele dintre starea mentală, rătăcirea minții și stările mentale non-conștiente Unul dintre motivele pentru care mindfulness este atât de popular și important este faptul că are un impact holistic asupra spațiului nostru mental. În mod specific, activitățile de atenție afectează pozitiv toate cele 3 aspecte psihologice ale vieții noastre de zi cu zi – cunoaștere (gândire, atenție), emoție (dispoziție, stres) și conație (intenție, motivație). Aceasta înseamnă că mindfulness poate ajuta persoanele cu diverse probleme de sănătate mintală (în special anxietate și depresie) și să îmbunătățească calitatea vieții pe multe fronturi – profesionale, personale și sociale. Nu doar că oamenii conștienți sau cei instruiți în atenție ar putea avea stres și anxietate mai mici sau o rezistență mai mare la traume și o mai bună gestionare a durerii cronice sau o acceptare internă ridicată sau un somn mai bun sau chiar sex. Efectul atenției este important și în alte nuanțe de bunăstare deseori neglijate. De exemplu, într-un studiu, atenția a fost asociată cu un decalaj financiar mai mic între ceea ce se are și ceea ce se dorește. Și asta este bine, deoarece un decalaj financiar ridicat între starea actuală și starea dorită reduce bunăstarea. Mindfulness poate crea efectul „a avea suficient” care promovează satisfacția cu propriile finanțe și care ar putea promova o calitate a vieții mai ridicată. Meditatorii atenți au de obicei o atenție bună. Un motiv este că atenția este un context pentru o atenție bună.

O analiză a cercetării a numeroase studii sugerează că instruirea oamenilor cu privire la practicile de atenție poate îmbunătăți multe aspecte ale atenției și unele aspecte ale funcționării executive și ale memoriei. S-ar putea să vă întrebați cât durează să vedeți aceste beneficii? Un studiu sugerează că doar 4 zile de meditație cu atenție ne pot spori capacitatea de amintire activă numită „memorie de lucru” și atenție, împreună cu procesarea vizuo-spațială și funcționarea executivă. Efectele cognitive ale mindfulness pot dura mult și cu practica. În general, cercetarea este destul de concludentă cu privire la beneficiile conștientizării – învățarea conștientizării îmbunătățește cunoașterea. Să explorăm acum câteva avantaje specifice ale atenției. Meditația Mindfulness, precum și meditația de concentrare au o influență pozitivă asupra creativității. Flexibilitatea cognitivă poate juca un rol în creativitatea superioară, chiar dacă cognițiile spontane sunt mai mici. Un motiv pentru care mindfulness ar putea promova creativitatea este acela că mindfulness absoarbe în mod activ informații noi. Oamenii acordă atenție unei game largi de detalii în timp ce practică atenția. În această etapă, multe rețele diferite de idei ar putea combina și produce gânduri creative. Terapia cognitivă bazată pe mindfulness (MBCT) poate îmbunătăți funcțiile executive și îmbunătăți specificitatea memoriei autobiografice. Acest lucru înseamnă că o abordare structurată a atenției pentru îmbunătățirea vieții prin tehnici terapeutice comune precum acestea poate îmbunătăți memoria pentru experiențele personale și poate îmbunătăți acuratețea amintirii detaliilor. Acest studiu sugerează și alte beneficii ale MBCT, cum ar fi o mai bună deplasare a atenției și o mai bună autocontrol pentru a opri impulsurile automate. Profesorul Jon Kabat-Zinn a dezvoltat un program de grup de 8 săptămâni care include o varietate de tehnici de atenție care pot îmbunătăți sănătatea mentală și fizică. MBSR este un program bazat pe dovezi (de asemenea utilizat în mod obișnuit pentru a testa efectele mindfulness) și învață progresiv cum să fii conștient și să atingi un nivel mai înalt de conștientizare. Include relaxare, meditație mindfulness, respirație, yoga, scanare corporală, discuții de grup, o retragere și exerciții zilnice de lucru la domiciliu.Practica contemplativă este un termen comun folosit pentru a descrie multe forme de meditație. Sursa: cognitiontoday.com


Opiniile cititorului

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *