Melodia curentă

Titlu

Artist


Neuroplasticitatea, arta de a reconecta creierul

Scris de pe iunie 5, 2021

Mai simplu spus, neuroplasticitatea este ideea că îți poți reconfigura creierul în bine prin introducerea neuronilor în anumite activități stimulatoare. Neuroplasticitatea vă poate ajuta să vă desprindeți de vechile obiceiuri, să vă ocupați de traume (atât fizice, cât și mentale), să preveniți și să ușurați bolile neurodegenerative și, în general, să vă îmbunătățiți funcția cognitivă. Suna bine? Asta pentru că este! Neuronii sunt celule nervoase specializate din creier care transmit impulsuri nervoase; ei sunt responsabili de procesarea și transmiterea informațiilor, așa că sunt cam mari. Neuronii se conectează între ei prin sinapse; joncțiuni mici care facilitează trecerea informațiilor de la un neuron la altul, sub forma unui impuls electric. Suntem cu toții născuți cu o cantitate imensă de sinapse în creierul nostru. Dar pe măsură ce îmbătrânim și creierul nostru se dezvoltă, aceste sinapse se diminuează.

 

Aceasta se numește „tăiere sinaptică” și este, în esență, un răspuns la creierul tău care creează conexiuni implicite pe baza reacțiilor tale la mediul tău la o vârstă fragedă. De exemplu, puteți utiliza mâna dreaptă mai mult decât mâna stângă pentru anumite activități. Nu pentru că mâna stângă nu ar putea să efectueze fizic aceste activități, ci doar pentru că mâna dreaptă a devenit cea implicită. Acest lucru se datorează faptului că conexiunile sinaptice la mâna dreaptă sunt mai mari decât cele la mâna stângă. La un moment dat, ați folosit dreapta puțin mai mult decât stânga, așa că atunci când a venit vorba despre tăierea sinaptică, conexiunile din creier au fost păstrate cu neuronii și sinapsele legate de mâna dreaptă. Neuroplasticitatea implică creșterea conexiunilor sinaptice în creier. Practic, este să introduci noi activități în rutina ta, care îți vor antrena creierul să poată face lucrurile diferit. Acest lucru poate fi la îndemână în viața de zi cu zi, dar efectele pe termen lung sunt adevăratul bonus. Aducând doar câteva modificări rutinei zilnice, vă puteți trezi creierul și vă puteți îmbunătăți funcția cognitivă. De asemenea, poate fi extrem de util atunci când; recuperarea sau tratarea traumei; prevenirea și tratamentul bolilor neurodegenerative; îmbunătățirea memoriei; precum și ajutând la anxietate și depresie.

Pentru a spune mai simplu, neuroplasticitatea este ideea că îți poți reconfigura creierul în bine prin introducerea neuronilor în anumite activități stimulatoare. Neuroplasticitatea vă poate ajuta să vă desprindeți de vechile obiceiuri, să vă ocupați de traume (atât fizice, cât și mentale), să preveniți și să ușurați bolile neurodegenerative și, în general, să vă îmbunătățiți funcția cognitivă. Neuronii sunt celule nervoase specializate din creier care transmit impulsuri nervoase; ei sunt responsabili de procesarea și transmiterea informațiilor, așa că sunt cam mari. Neuronii se conectează între ei prin sinapse; joncțiuni mici care facilitează trecerea informațiilor de la un neuron la altul, sub forma unui impuls electric. Suntem cu toții născuți cu o cantitate imensă de sinapse în creierul nostru. Când suntem copii mici care ne târâm, luăm lucruri pe care nu ar trebui să le luăm, o mulțime de informații sunt transmise în fiecare colț neurologic al creierului nostru. Dar pe măsură ce îmbătrânim și creierul nostru se dezvoltă, aceste sinapse se diminuează. Aceasta se numește „tăiere sinaptică” și este, în esență, un răspuns la creierul tău care creează conexiuni implicite pe baza reacțiilor tale la mediul tău la o vârstă fragedă. De exemplu, puteți utiliza mâna dreaptă mai mult decât mâna stângă pentru anumite activități. Nu pentru că mâna stângă nu ar putea să efectueze fizic aceste activități, ci doar pentru că mâna dreaptă a devenit cea implicită. Acest lucru se datorează faptului că conexiunile sinaptice la mâna dreaptă sunt mai mari decât cele la mâna stângă. La un moment dat, ați folosit dreapta puțin mai mult decât stânga, așa că atunci când a venit vorba despre tăierea sinaptică, conexiunile din creier au fost păstrate cu neuronii și sinapsele legate de mâna dreaptă. Neuroplasticitatea implică creșterea conexiunilor sinaptice în creier. Practic, este să introduci noi activități în rutina ta, care îți vor antrena creierul să poată face lucrurile diferit. Acest lucru poate fi la îndemână (nu este destinat jocului de cuvinte) în viața de zi cu zi, dar efectele pe termen lung sunt adevăratul bonus. Aducând doar câteva modificări rutinei zilnice, vă puteți trezi creierul și vă puteți îmbunătăți funcția cognitivă. De asemenea, poate fi extrem de util atunci când; recuperarea sau tratarea traumei; prevenirea și tratamentul bolilor neurodegenerative; îmbunătățirea memoriei; precum și ajutarea cu anxietatea și depresia. Antrenarea în memorie – sau utilizarea dispozitivelor mnemonice – promovează conectivitatea în rețeaua parietală prefrontală a creierului și, evident, vă îmbunătățește memoria.

Cea mai populară metodă este metoda ”loci”, care implică vizualizarea unui traseu repetat în viața de zi cu zi și plasarea informațiilor pe care doriți să le amintiți în diferite puncte de-a lungul traseului, apoi „mersul” prin minte. Aceasta este, de asemenea, o tehnică excelentă pentru persoanele cu depresie pentru a accesa amintirile fericite – plasați obiecte declanșatoare în puncte de-a lungul traseului pentru a vă reaminti lucrurile bune din viață. O altă metodă excelentă este să exersezi folosirea acronimelor pentru a-ți aminti lucrurile. Sau dacă trebuie să vă amintiți un grup aparent aleatoriu de litere de cifre, le puteți forma într-o poveste liniară. De exemplu, EADGBE sunt corzile unei chitare cu acorduri standard, de sus în jos. O modalitate de a-ți aminti acest lucru este „Eddie Ate Dynamite Good Bye Eddie”.
Extindeți-vă vocabularul
Studiile au arătat că lărgirea orizonturilor lingvistice mărește procesele auditive și vizuale ale creierului, precum și funcția de memorie. S-a dovedit că un vocabular sporit merge mână în mână cu o funcție cognitivă bună, deci flexează-ți mușchii creierului și începe să dobândești o mulțime de termeni captivanți noi! Citirea ficțiunii poate ajuta enorm în acest sens, astfel încât aveți o situație de două păsări-o piatră acolo. În plus, puteți utiliza un dicționar sau un generator de cuvinte aleatoriu pentru a introduce o terminologie neobișnuită în viața dvs. de zi cu zi. Alegeți un cuvânt pe zi pentru a învăța și încercați să-l utilizați în conversația de zi cu zi – veți avea câteva discuții interesante și veți avea încă 365 de cuvinte în creier până la sfârșitul anului! Diverse studii au arătat că postul intermitent poate promova creșterea neuronilor și întări conexiunile sinaptice. Există, de asemenea, o mulțime de alte beneficii dovedite ale postului intermitent, inclusiv; reducerea șanselor de boli neurodegenerative; promovarea recuperării după un accident vascular cerebral sau traumatism cerebral traumatic; scăderea tensiunii arteriale și ritmul cardiac în repaus; ajutând cu tulburările de dispoziție și reducând riscul de diabet, cancer și boli cardiovasculare. Acest lucru funcționează provocând o schimbare metabolică a corpului, datorită scăderii nivelului de leptină al corpului – hormonul produs de grăsimi. Creierul dvs. primește apoi un mesaj chimic care, la rândul său, vă determină neuronii să producă mai multă energie. Există câteva metode de post intermitent, dar cea pe care am fi cel mai probabil să o luăm este să limităm consumul de alimente la un număr mai scurt de ore în zi, de două ori pe săptămână; de exemplu, luând ultima masă înainte de ora 22 noaptea și apoi să nu mai mănânc din nou până la prânz a doua zi.
Aflați o limbă nouă
Acest lucru funcționează într-un mod similar cu învățarea unui instrument muzical – recunoașterea modelelor sonore care se potrivesc cu modelele vizuale. Studiile au arătat că învățarea unui nou limbaj nu numai că îmbunătățește funcția de memorie și recunoașterea modelelor, ci și reduce șansele de demență. Învățarea unei limbi noi îți îmbunătățește, de asemenea, capacitatea de a alege informații relevante și de a filtra stimulii inutili. Și veți putea purta o conversație cu cineva în limba lor maternă, ceea ce este o plăcere plăcută.
Dacă sunteți complet nou într-o limbă, încercați să descărcați o aplicație precum Duolingo. Este o aplicație excelentă pentru a umple puțin timp liber pe care o ai în autobuz și este complet gratuită. Este, de asemenea, un înlocuitor excelent pentru derularea prin social media; 15 minute de Duolingo te vor face să te simți mult mai bine decât 15 minute de Facebook. Dacă puteți vorbi deja puțin din limba aleasă, încercați să găsiți pe cineva cu care să exersați. Există o mulțime de forumuri și grupuri care pot fi găsite online, unde oamenii doresc să se întâlnească și să exerseze vorbirea diferitelor limbi cu vorbitori nativi. S-ar putea să vă întâlniți cu o persoană spaniolă timp de o oră și să petreceți o jumătate de oră vorbind engleză, iar următoarea jumătate vorbind spaniolă! Dacă poți vorbi deja într-o altă limbă, dar nu te mai exersezi de ceva vreme, poți face câteva lucruri pentru a-ți stimula creierul bilingv: Schimbați setările de limbă de pe telefonul dvs. din engleză în limba preferată. Când vă folosiți telefonul, creierul va trebui să traducă și va deveni în mod natural mai bogat în limbi în timp. Urmăriți spectacole pe care le cunoașteți deja destul de bine, dublate în limba preferată. Dacă doriți să exersați limba franceză, puteți căuta VF (Version Française) a emisiunii preferate, care va fi dublată în franceză, sau versiunea VOSTFR care va fi în limba originală, cu subtitrări.
Dansul
După cum probabil ați observat, tema generală a neuroplasticității pare a fi că cu cât mai multe simțuri folosiți la un moment dat, cu atât creierul va fi mai puternic. Practic, creierul tău iubește o provocare. Având în vedere acest lucru, gândiți-vă la ce face corpul dvs. atunci când dansați. Folosește mai multe simțuri simultan; auditiv; atingere; coordonare; precum și memoria, atunci când vine vorba de rutine de dans coregrafiate. Când dansați în stil liber, citiți ritmul muzicii. Corpul tău reacționează simultan și se deplasează către el, navigând prin note. Când practici o rutină de dans de sală, același lucru este distractiv.

Opiniile cititorului

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *