NASA duce pui de calamar pe Stația Spațială Internațională

Scris de pe iunie 4, 2021

Oamenii de știință speră că experimentele îi vor ajuta să înțeleagă efectele zborurilor spațiale asupra organismelor, întrucât calamarul are un sistem imunitar similar cu cel al oamenilor. SpaceX a lansat  cea de-a 22-a misiune de aprovizionare cu marfă a Stației Spațiale pe 3 iunie, la ora 20:29 ora României, la bordul unei rachete Falcon 9. Nava transportă și provizii, echipamente de cercetare științifică și pentru demonstrații tehnologice. Este încărcată cu noi panouri solare care vor fi instalate în afara Stației Spațiale de către astronauți.

NASA spune că experimentul ar putea sprijini dezvoltarea unor măsuri de protecție pentru a păstra sănătatea astronauților în timpul misiunilor spațiale lungi. “Animalele, inclusiv oamenii, se bazează pe microbi pentru a menține un sistem digestiv și imunitar sănătos. Nu înțelegem încă pe deplin modul în care zborul spațial modifică aceste interacțiuni benefice“, a declarat Jamie Foster, cercetătorul principal al experimentului.

De asemenea, pe racheta Space X sunt transportați și cinci mii de tardigrazi (urși de apă). Aceste organisme microscopice pot tolera medii mai severe, comparativ cu alte forme de viață. Cercetătorii vor să studieze modul în care reacționează și se adaptează la aceste medii și implicit care sunt factorii de stres care afectează oamenii în spațiu.

Alte experimente care se vor desfășura pe Stația Spațială includ utilizarea de la distanță a brațelor robotice folosind realitatea virtuală, analizarea modului în care se formează pietrele la rinichi în spațiu sau studierea microbiomului oral și producerea de bumbac rezistent la stres.

Surse: BBC, CNN.