Oamenii de știință pot determina șoarecii să formeze o legătură instantanee folosind dispozitivul wireless

Scris de pe mai 31, 2021

Într-un prim studiu publicat de un grup de cercetare din cadrul Universității Northwestern, oamenii de știință au arătat că sunt capabili să programeze și să deprogrameze șoareci pentru a forma legături sociale între ei. Studiul, publicat pe 10 mai în Nature Neuroscience, este primul studiu în optogenetică (studiul controlului neuronilor prin lumină) care demonstrează capacitatea de a controla interacțiunile sociale la animale. Până acum, cercetătorii credeau că această ispravă este o realizare imposibilă datorită tehnologiei necesare. Grupul de cercetare, condus de Yiyuan Yang, a apelat la ajutorul pionierului în bioelectronică, John Rogers, și al grupului său pentru a crea un dispozitiv implantabil fără fir capabil să emită lumină pentru a activa neuronii.

„Sună ca SF, dar este o tehnică incredibil de utilă. Optogenetica ar putea fi folosită într-o zi în curând pentru a remedia orbirea sau a inversa paralizia ”, a declarat Yevgenia Kozorovitskiy, neurobiolog din Northwestern, care a proiectat experimentul. Dispozitivul, cu o grosime de doar jumătate de milimetru, a fost implantat în apropierea cortexului medial prefrontal al șoarecilor, regiunea creierului responsabilă pentru funcția executivă de ordin superior. Folosind o telecomandă pentru a controla lumina emisă de implant, cercetătorii au activat apoi sincron neuronii din această regiune a creierului de șoareci diferiți. Șoarecii ale căror neuroni au fost stimulați sincron au dus la interacțiuni sociale semnificativ mai lungi și mai frecvente.

Când stimularea a fost desincronizată, șoarecii au interacționat semnificativ mai puțin timp și mai puțin frecvent. Studiul arată că cercetătorii au fost chiar capabili să provoace acest efect între o pereche aleasă de șoareci dintr-un grup. „Această lucrare reprezintă prima dată când am reușit să realizăm implanturi fără fir, fără baterii pentru optogenetică, cu control digital complet și independent asupra mai multor dispozitive simultan într-un mediu dat”, a spus Rogers, care a condus dezvoltarea dispozitivului implantabil. „Activitatea cerebrală la un animal izolat este interesantă, dar trecerea dincolo de cercetarea pe indivizi la studii asupra grupurilor complexe, care interacționează social, este una dintre cele mai importante și interesante frontiere din neuroștiințe. Acum avem tehnologia pentru a investiga modul în care se formează și se rup legăturile între indivizii din aceste grupuri și pentru a examina modul în care ierarhiile sociale apar din aceste interacțiuni ”. Sursa: medlifestyle.news