Melodia curentă

Titlu

Artist


Tesla recunoaște în privat că Elon Musk a exagerat în legătură cu „conducerea complet automată”

Scris de pe mai 17, 2021

Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a supraestimat capacitățile sistemului avansat de asistare a conducătorului auto, a declarat directorul companiei pentru software-ul ”pilot automat” pentru Departamentul Vehiculelor din California. Comentariile au venit dintr-o notă publicată de grupul de transparență legală PlainSite, care a obținut documentele dintr-o cerere de înregistrări publice. A fost cea mai recentă dezvăluire despre decalajul în creștere dintre ceea ce spune Musk public despre pilotul automat și ceea ce poate face de fapt pilotul automat. Și coincide cu Tesla care face obiectul unui control sporit după ce un vehicul Tesla fără nimeni pe scaunul șoferului să facă accident în Texas, ucigând doi bărbați. „Tweetul lui Elon nu se potrivește cu realitatea. Tesla se află la nivelul 2 în prezent „, a declarat DMV-ul din California în memo despre conferința telefonică din 9 martie cu reprezentanții Tesla, inclusiv directorul software-ului pilot automat CJ Moore.

Tehnologia de nivel 2 se referă la un sistem de conducere semiautomat, care necesită supravegherea unui șofer uman. Într-un apel de câștiguri din ianuarie, Musk le-a spus investitorilor că este „extrem de încrezător că mașina va putea conduce singură cu o fiabilitate mai mare decât cea umană anul acesta”. (Se pare că DMV se referea la aceste comentarii din ianuarie, pe care Moore le-a înțeles greșit ca pe un tweet de la Musk.) În octombrie anul trecut, Tesla a introdus un nou produs numit beta „Full Self-Driving” (FSD) proprietarilor de vehicule în programul său de acces timpuriu. Actualizarea a permis șoferilor să acceseze sistemul de asistență a șoferului parțial automatizat ”Autopilot” pe străzile orașului și pe drumurile locale. Programul de acces timpuriu este folosit ca o platformă de testare pentru a ajuta la rezolvarea erorilor software. În nota DMV, Tesla a spus că, începând cu 9 martie, în programul pilot existau 824 de vehicule. Musk a declarat că compania gestionează actualizarea software-ului „foarte prudent”. Șoferii încă trebuie să țină mâinile pe volan și ar trebui să fie pregătiți să își asume controlul Tesla în orice moment. Dar a oferit, de asemenea, predicții înalte despre capacitatea Tesla de a obține o autonomie deplină, care intră în conflict cu ceea ce spun inginerii săi autorităților de reglementare. Este puțin probabil ca Tesla să atingă autonomia de nivel 5 (L5), în care mașinile sale să poată conduce oriunde, în orice condiții, fără nicio supraveghere umană, până la sfârșitul anului 2021, au declarat reprezentanții Tesla pentru DMV. Raportul interacțiunii conducătorului auto ar trebui să fie în magnitudinea de 1 sau 2 milioane de mile pe interacțiunea conducătorului auto pentru a trece la niveluri mai înalte de automatizare. Tesla a indicat că Elon extrapolează ratele de îmbunătățire atunci când vorbește despre capacitățile L5. Tesla nu a putut spune dacă rata de îmbunătățire ar ajunge la L5 până la sfârșitul anului calendaristic.

Nu este prima dată când comunicările private ale Tesla cu DMV contrazic declarațiile publice ale lui Musk despre capacitățile autonome ale companiei sale. În martie, PlainSite a publicat comunicări din decembrie anul trecut între avocatul general asociat al Tesla Eric Williams și șeful filialei vehiculelor autonome din California DMV, Miguel Acosta. În acesta, Williams observă că „nici pilotul automat, nici capacitatea FSD nu sunt un sistem autonom și, în prezent, nici o caracteristică cuprinzătoare, indiferent dacă este individuală sau colectivă, nu este autonomă sau nu face vehiculele noastre autonome”. Cu alte cuvinte, versiunea beta FSD a lui Tesla este auto-condusă numai cu numele. (Al Prescott, consilier general în funcție la Tesla, a fost, de asemenea, implicat în întâlnirea din decembrie cu DMV. Prescott a părăsit Tesla pentru producătorul LIDAR Luminar.) Tesla și Musk au fost mult timp criticați pentru exagerarea capacităților sistemului de pilot automat al companiei, care în forma sa cea mai de bază poate centra un vehicul Tesla într-o bandă și în jurul curbelor și poate regla viteza mașinii în funcție de vehiculul din față. Utilizarea unor nume de marcă precum Pilotul Automat și FSD a contribuit, de asemenea, la un mediu în care clienții Tesla sunt induși în eroare în a crede că vehiculele lor se pot conduce singuri. Au existat mai multe accidente mortale care au implicat vehicule Tesla cu pilot automat activat. Cel mai recent a avut loc în Spring, Texas, în care doi bărbați au fost uciși după ce Tesla lor s-a izbit într-un copac. Oamenii legii locali au declarat că nu era nimeni pe scaunul șoferului în momentul prăbușirii, ceea ce a dus la speculații că bărbații foloseau greșit pilotul automat. Mai târziu, Tesla a susținut că pilotul automat nu era folosit în momentul impactului și că cineva ar fi putut fi pe scaunul șoferului. Administrația Națională pentru Siguranța Traficului din SUA și Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor investighează ambele accidente, în plus față de alte zeci de incidente care implică pilotul Tesla. Tesla nu a răspuns la o cerere de comentarii, probabil pentru că compania și-a dizolvat biroul de presă și de obicei nu mai răspunde la solicitările mass-media.

Sursa: theverge.com


Opiniile cititorului

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *