Oamenii de știință pretind că vor observa o ciupercă ce crește pe Marte în imaginile surpinse de roverul NASA

Scris de pe mai 17, 2021

Vânătoarea pentru viață pe Marte continuă, cel mai recent rover Perseverance al NASA folosind instrumentele sale științifice pentru a scana craterul Jezero (o zonă despre care se crede că este un lac antic uscat) pentru orice semne ale vieții microbiene antice. Însă, potrivit unei echipe internaționale de cercetători, este posibil ca unele din celalte vehicule trimise pe Marte de agenția spațială să fi găsit deja semne de viață relativ avansată – sub forma „specimenelor marțiene asemănătoare ciupercilor”, potrivit unui nou articol publicat în revista Advances in Microbiology. Echipa, care include cercetători de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics și George Mason University, consideră că au găsit dovezi fotografice ale unei varietăți de organisme asemănătoare ciupercilor, unele care seamănă cu forma pufuletelor, o ciupercă rotundă asemănătoare unui nor, găsită din abundență. înapoi pe Pământ, pe Planeta Roșie.

Dovezile lor: imagini realizate de roverul Opportunity și roverul Curiosity ai NASA, precum și camera de înaltă rezoluție HiRISE a agenției atașată la Mars Reconnaissance Orbiter. „Ciupercile prosperă în medii cu radiații intense”, scrie echipa în lucrarea sa. „Fotografiile secvențiale documentează că exemplarele marțiene asemănătoare unei ciuperci ies din sol și cresc în dimensiuni, inclusiv cele care seamănă cu pufele.” „După obliterarea specimenelor sferice de către roțile rover-ului, au apărut noi sferice – unele cu tulpini – deasupra crestelor vechilor urme”, scriu cercetătorii. Echipa a mers atât de departe încât a afirmat că „specimenele de tip ciuperci negre, precum bacteriile, au apărut și pe vârful roverilor”. Nu s-au oprit aici: echipa a examinat și fotografiile făcute de HiRISE de la NASA și a găsit dovezi pentru „specimene amorfe într-o crăpătură” care „au schimbat forma și locația, apoi au dispărut”. „Este bine stabilit că o varietate de organisme terestre supraviețuiesc condițiilor asemănătoare lui Marte”, concluzionează echipa. „Având în vedere probabilitatea că Pământul a însămânțat Marte cu viață și viața a fost transferată în mod repetat între lumi, ar fi surprinzător dacă nu ar exista viață pe Marte.”

Echipa susține că aceste forme de viață marțiene „ar fi evoluat și ar fi fost deja adaptate la temperaturile scăzute, disponibilitatea intermitentă a apei, cantitățile scăzute de oxigen liber și nivelurile ridicate de radiații”. Cercetătorii au spus însă despre descoperirile lor că „asemănările morfologice nu sunt dovada vieții” și că „nu putem exclude complet mineralele, intemperiile și forțele geologice necunoscute, care sunt unice pentru Marte și necunoscute și străine Pământului”.

Sursa: futurism.com