Current track

Title

Artist


Exercițiile fizice și simplul act al mișcării corpului pot îmbunătăți sănătatea mintală

#Postat de on mai 10, 2021

Catherine Sabiston, profesor la Facultatea de Kinesiologie și Educație Fizică a Universității din Toronto, spune că impactul pozitiv al exercițiului fizic asupra sănătății mintale este bine documentat. „Există dovezi necontestate că activitatea fizică este propice sănătății mintale”, spune ea. De exemplu, Sabiston a fost co-autor al unui studiu din Journal of Sport and Exercise Psychology conform căruia adolescenții care au participat în mod constant la sporturi de echipă în timpul liceului au raportat niveluri mai mici de depresie la vârsta adultă timpurie. De la catedra de cercetare din Canada în domeniul activității fizice și sănătății mintale, Sabiston conduce un laborator care studiază legăturile dintre activitatea fizică și sănătatea mintală, dezvoltând și evaluând intervenții pentru a promova activitatea fizică și bunăstarea mentală în rândul persoanelor cu risc de inactivitate și probleme de sănătate mintală.

Laboratorul desfășoară, de asemenea, un program de șase săptămâni numit MoveU.HappyU, care oferă coaching și instruire personalizate care vizează reducerea stresului și anxietății studenților din laborator prin mișcare fizică. Cât de strâns legate sunt activitatea fizică și sănătatea mintală? Simptomele bolilor psihice, cum ar fi anxietatea și depresia, pot împiedica activitatea fizică și invers. Atunci când aveți simptome, puteți întâlni, de asemenea, sentimente de auto-valoare scăzută și incapacitatea de a fi motivați. Este foarte greu să găsești un tip de activitate fizică în care să te poți implica atunci când îți lipsește interesul pentru majoritatea lucrurilor. Multe dintre simptomele legate de bolile mintale sunt, de asemenea, bariere în calea activității fizice. Pe de altă parte, există dovezi necontestate că activitatea fizică este propice sănătății mintale. Activitatea fizică previne unele forme de boli mintale și, pentru persoanele cărora le-a fost diagnosticată boala mintală, activitatea fizică poate contribui la reducerea acestor simptome și la îmbunătățirea calității vieții lor. Acesta își păstrează propria greutate în comparație cu toate celelalte forme de tratament pentru bolile mintale, inclusiv psihoterapia și chiar medicamentele. Activitatea fizică este un potențial adjuvant pentru orice altă formă de terapie preventivă sau axată pe tratament. Cât de exact ne ridică starea de spirit?

Există o serie de mecanisme în joc, inclusiv efectele activității fizice care sunt legate de activitatea creierului nostru și de chimia creierului. Activitatea fizică ne crește temperatura corpului. Când suntem mai calzi, ni se dă sensul că suntem confortabili și îngrijiți. De asemenea, din perspectiva istorică, știm că oamenii au fost în mod natural mult mai activi în trecut decât suntem noi acum. Deci, activitatea fizică ne aduce mai aproape de acel nivel de mișcare de bază pe care corpurile umane trebuie să fie. Mai mult, activitatea fizică poate imita simptome de sănătate mintală, cum ar fi anxietatea. Când faci mișcare, este posibil să transpiri sau să-ți simți inima bătând. Acest lucru imită senzația de panică, prin urmare, antrenându-vă în exerciții, produceți un efect fizic similar care vă poate face mai obișnuiți cu aceste simptome. Exercițiul vă oferă, de asemenea, o oportunitate, fie timp de două minute, fie de 20, de a vă rupe de rutinele sau grijile obișnuite. Această evadare poate ajuta oamenii să facă față mai bine simptomelor lor în timp ce experimentează un sentiment de scop sau realizare. De fapt, sentimentele de stăpânire și realizare sunt, de asemenea, modalități specifice prin care activitatea fizică are impact asupra sănătății mintale. Scopurile și activitățile mici inerente activității fizice oferă o mulțime de oportunități de feedback pozitiv, simțindu-se de succes și realizând, ceea ce ajută la evitarea simptomelor bolii mintale. În cele din urmă, activitatea fizică este ceva la care poți participa în aer liber, care are un efect potențial asupra sănătății mintale.

Acest lucru vă permite să vedeți alți oameni, chiar dacă nu interacționați cu ei, și să simțiți un sentiment de conectivitate. Care sunt unele moduri în care oamenii pot rămâne activi și motivați în timpul pandemiei? Vrem să disipăm mitul conform căruia activitatea fizică este doar alergarea, ciclismul și ridicarea greutăților. Activitatea fizică poate fi orice mișcare în care inima ta își mărește capacitatea de lucru și corpul tău se mișcă. În „MoveU.HappyU”, îi instruim pe studenți cu privire la strategiile de zi cu zi cu privire la modul de menținere a unui nivel de activitate fizică. Deoarece programul este virtual acum, am pregătit studenți care sunt în prezent peste tot în lume. Unii studenți care nu au vorbit niciodată cu familiile lor despre luptele lor de sănătate mintală au acum de fapt întreaga lor familie să participe la activitățile fizice. Activitatea fizică pe care o faceți ar trebui să fie ceva care vă place. Dacă nu vă place, nu veți continua să o faceți. De asemenea, dorim ca oamenii să se angajeze în activitate fizică pentru a îmbunătăți funcția, mai degrabă decât aspectul. Este important să despărțiți relația dintre activitatea fizică din motive de greutate și dimensiunea corpului și să treceți la activitatea fizică din motive de plăcere și distracție. Dacă este distractiv, este mai probabil să o faci și mai multe șanse să o faci duce la mai multe beneficii. Utilizați telefonul sau un podometru pentru a măsura numărul de pași.

Sunt multe modalități prin care poți inova activitatea fizică pentru a o face mai variată, chiar și atunci când ești blocat în același loc. Cea mai bună parte a activității fizice este să te gândești la posibilitățile nesfârșite ale modurilor în care corpul tău se poate mișca. Dacă aveți un scop în acest sens, activitatea fizică poate fi integrată în rutina de zi cu zi: Lăsați timpul deoparte ca și când ați merge la sală sau faceți naveta. Marcați-l în calendar sau setați o alarmă pentru a vă oferi un memento real. Utilizați telefonul sau un podometru pentru a măsura numărul de pași. Dacă aveți ceva care măsoară câți pași luați, veți obține o linie de bază: dacă știți că ați parcurs un anumit număr de pași în prima zi, puteți adăuga cinci pași suplimentari în a doua zi. În acest fel, veți avea un obiectiv concret pentru creșterea mișcării. Conectați în mod conștient elementele sau locurile din casa dvs. cu perioade scurte de mișcare. De exemplu, dacă folosiți cuptorul cu prăjitor de pâine în fiecare dimineață, obișnuiți-vă să faceți genuflexiuni în timp ce vă așteptați pâinea. Sau atunci când faceți roți dintr-o cameră în alta, adăugați o distanță suplimentară. Când sunteți afară, folosiți aspecte ale mediului dvs. pentru a vă schimba activitatea fizică. Puteți schimba intensitatea mersului sau a roților, de exemplu, de fiecare dată când treceți pe lângă un semafor sau vedeți o mașină albastră. Faceți-vă distractiv să schimbați intensitatea, tipul și calendarul activităților dvs. Creează provocări de mișcare pentru tine și prietenii tăi, familia, colegii sau studenții. Stabiliți obiective pentru a face un anumit număr de pași sau a termina un anumit număr de ridicări ale brațelor în fiecare zi. A face activitatea fizică mai asemănătoare unui joc este o strategie dovedită pentru creșterea mișcării – și pentru a te bucura de ea.

Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *