Melodia curentă

Titlu

Artist


Autovehiculele „autonome” ar putea fi permise pe drumurile din Marea Britanie până la sfârșitul acestui an

Scris de pe aprilie 30, 2021


Condusul „hands-free” va fi permis de anul acesta în Marea Britanie. Maşinile autonome vor putea circula doar pe autostrăzi cu trafic lent. Anunţul a venit din partea ministrului britanic al transporturilor. Conceput pentru a fi utilizat pe o autostradă în trafic lent, sistemul automat permite unui vehicul să se conducă singur pe o singură bandă, menținând în același timp capacitatea de a restitui controlul cu ușurință și în siguranță șoferului atunci când este necesar.

Tehnologia ar putea îmbunătăți siguranța rutieră prin reducerea erorilor umane, care contribuie la peste 85% din accidente, potrivit gov.uk. Șoferul va putea să predea controlul vehiculului, care va monitoriza constant viteza și va păstra o distanță de siguranță față de alte mașini. Anunțul de astăzi vine în momentul lansării unei consultări cu privire la regulile Codului rutier pentru a se asigura că primul val al acestei tehnologii este utilizat în condiții de siguranță și responsabil. „Este un pas major pentru utilizarea în siguranță a vehiculelor cu conducere automată în Marea Britanie, făcând viitoarele călătorii mai ecologice, mai ușoare și mai fiabile, ajutând în același timp națiunea să reconstruiască mai bine. Dar trebuie să ne asigurăm că această nouă tehnologie interesantă este implementată în siguranță, motiv pentru care ne consultăm cu privire la cum ar trebui să arate regulile care permit acest lucru. Procedând astfel, putem îmbunătăți transportul pentru toți, asigurând locul Regatului Unit ca superputere științifică globală” a declarat Ministrul transporturilor, Rachel Maclean. Viteza permisă pentru vehiculele cu tehnologie de păstrare a benzii va fi de până la 59 de kilometri pe oră. Tehnologia de auto-conducere ar putea îmbunătăţi siguranţa rutieră, în condiţiile în care 85 la sută din accidente sunt produse din neatenţia şoferilor. După ce se vor consulta cu mai mulţi experţi, oficialii vor anunţa regulile clare cu privire la condusul ”hands-free”.

În urma unei consultări de anul trecut, guvernul britanic a declarat acum că vehiculele cu tehnologie ALKS pot fi definite în mod legal ca auto-conducere, „atâta timp cât primesc omologarea de tip GB și că nu există dovezi care să conteste capacitatea vehiculului de a conduce singuri. ” Guvernul a confirmat că șoferii nu vor fi obligați să monitorizeze drumul sau să țină mâinile pe volan atunci când vehiculul conduce singur. Dar șoferul va trebui să rămână alert și să poată prelua la cererea sistemului în 10 secunde. Dacă un șofer nu răspunde, vehiculul își va aprinde automat luminile de avarie pentru a avertiza vehiculele din apropiere, încetini și, în cele din urmă, se va opri.

Codul rutier consultă acum ce reguli vor fi introduse în noile legi pentru a se asigura că tehnologia este utilizată în siguranță. „Acesta este un pas major pentru utilizarea în siguranță a vehiculelor cu conducere automată în Marea Britanie, făcând viitoarele călătorii mai verzi, mai ușoare și mai fiabile, ajutând în același timp națiunea să se reconstruiască mai bine”, a declarat ministrul Transporturilor, Rachel Maclean. „Dar trebuie să ne asigurăm că această nouă tehnologie interesantă este implementată în siguranță, motiv pentru care ne consultăm cu privire la cum ar trebui să arate regulile care permit acest lucru.” Tehnologia ar putea îmbunătăți siguranța rutieră prin reducerea erorilor umane, a declarat Societatea producătorilor și comercianților de autovehicule. „Sistemele automate de conducere ar putea preveni 47.000 de accidente grave și ar putea salva 3.900 de vieți în următorul deceniu prin capacitatea lor de a reduce singura cauză cea mai mare a accidentelor rutiere – erorile umane”, a declarat șeful executivului Mike Hawes.

„Tehnologii precum Automated Lane Keeping Systems vor deschide calea către niveluri mai înalte de automatizare în viitor iar aceste progrese vor dezlănțui potențialul Marii Britanii de a fi un lider mondial în dezvoltarea și utilizarea acestor tehnologii, creând locuri de muncă esențiale, asigurându-se totodată că drumurile noastre rămân printre cel mai sigure de pe planetă. ” Așa-numitul „pilot automat” al Tesla folosește o tehnologie de bandă similară cu ALKS. Este considerat „nivelul doi” pe cele cinci niveluri definite de autoturisme. Următorul pas – nivelul trei – nu ar avea nevoie de atenția șoferului în orice moment și, în teorie, șoferul ar putea face alte lucruri, cum ar fi verificarea e-mailului sau chiar vizionarea unui film – până când mașina îi va cere să preia din nou controlul. Aceasta ar include ALKS. Cu toate acestea, au existat mai multe incidente care au implicat această tehnologie atunci când șoferii nu au acordat suficientă atenție drumului. În 2018, unui locuitor din Nottingham i s-a interzis să conducă după ce s-a urcat pe scaunul pasagerului într-o mașină Tesla pe autostradă, lăsându-o să se conducă singură. Un accident fatal în Statele Unite a fost cauzat, în parte, de șoferul care juca un joc video în timp ce își lăsa mașina în modul „Pilot automat”, înainte ca acesta să intre într-o barieră de beton. Un raport recent a constatat că funcția poate fi „ușor de păcălit” să funcționeze fără șofer, adăugându-se la criticile crescânde privind comercializarea acestor caracteristici ca „auto-conducere” aceasta fiind înșelătoare pentru clienți.

Sursa: bbc.com

 


Opiniile cititorului

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *