Ne puteti urmări și pe:

Contractul implică atingerea indicatorilor de performanță, iar punctajul minim anual care trebuie obținut este de 26 de puncte. În cazul în care nu este depășit pragul, contractul de management financiar al conducătorului va fi reziliat. 

Contractul a stârnit nemulțumiri, iar viceprimarul Cristian Ghingheș a reacționat pe pagina de Facebook.

”Încerc și nu prea reușesc să înțeleg supărarea din anumite zone colorate politic ale educației băcăuane cu privire la contractul de management administrativ-financiar ce va fi încheiat, în sfârșit, între directorii școlilor și liceelor și Primăria Bacău. Consiliul Local a aprobat săptămâna trecută modelul de contract și indicatorii de performanță.”

Argumentele viceprimarului

”Unu la mână, intrăm într-o legalitate negată și evitată (oare de ce?) ani la rând de autoritățile locale. Conform Legii educației, un astfel de contract de management trebuia încheiat încă din 2014 (art. 106). Doi la mână, pe cine deranjează că directorii, pe linie strict administrativ-financiară, vor fi evaluați anual pe baza a 35 de criterii clare și transparente? Cumva pe directorii care, nu dăm nume, execută construcții ilegale pe domeniul public? Sau pe directorii care achiziționează diverse consumabile la suprapreț de la o firmă anume, nu dăm (încă) nume?Trei la mână, mă bucur că am reușit să includem printre cei 35 de indicatori de performanță o serie de prevederi cu specific local:- realizarea proiectului de buget al școlii prin implicarea partenerilor comunitari (elevii, părinții și, în cazul liceelor tehnologice, partenerii privați);- publicarea informațiilor de interes public pe website-ul unității de învâțământ;- existența unui recensământ al nevoilor de mobilitate a elevilor și a personalului angajat în vederea promovării de măsuri pentru încurajarea deplasărilor nemotorizate și cu transportul public în comun;- realizarea colectării selective a deșeurilor în unitatea de învățământ, precum și desfășurarea la nivel de unitate de învățământ a unor campanii de informare a elevilor în acest sens;- întocmirea unei baze de date pentru monitorizarea consumurilor reale de energie și desemnarea unui responsabil energetic;- efectuarea demersurilor pentru obținerea avizelor și autorizațiilor ISU, DSP etc. Dacă ești transparent și muncești în folosul beneficiarilor finali ai educației, nu văd de ce, ca director, ai avea vreo problemă cu un astfel de contract de management, cu indicatori clari de performanță pentru baza materială și fondurile din bugetul local pe care le trebuie să gestionezi.”

Acum, totul ține promisiunile făcute de cei de la minister. ””Sper ca ministerul să se țină de ceea ce a anunțat, iar posturile de director să fie scoase la concurs anul acesta.”

Ne puteti urmări și pe: