Ne puteti urmări și pe:

Cercetătorii CERN au folosit pentru prima dată lasere pentru a încetini atomii de antimaterie. Rezultatul deschide ușa către studii considerabil mai precise despre răspunsul antimateriei la lumină și despre cum se comportă sub influența gravitației. Fizicienii Universității Swansea, în calitate de membri de frunte ai colaborării ALPHA de la CERN, au demonstrat pentru prima dată răcirea cu laser a atomilor de antihidrogen.

Realizarea inovatoare produce antimaterie mai rece ca oricând și permite o clasă complet nouă de experimente, ajutând oamenii de știință să afle mai multe despre antimaterie în viitor. Într-o lucrare publicată pe 31 martie 2021, în Nature, se raportează că temperatura atomilor antihidrogen prinși în interiorul unei sticle magnetice este redusă atunci când atomii împrăștie lumina dintr-un fascicul laser ultraviolet, încetinind atomii și reducând spațiul pe care îl ocupă. Pe lângă faptul că a arătat că energia atomilor antihidrogen a fost redusă, fizicienii au constatat și o reducere a lungimii de undă pe care atomii reci pot absorbi, astfel încât linia spectrală (sau banda de culori) este restrânsă din cauza mișcării reduse. Acest din urmă efect prezintă un interes deosebit, deoarece va permite o determinare mai precisă a spectrului care, la rândul său, dezvăluie structura internă a atomilor antihidrogen. Antimateria este o necesitate în cele mai reușite modele mecanice cuantice ale fizicii particulelor.

Când materia și antimateria se întâlnesc, se produce anihilarea; un efect în care particulele originale dispar. Anihilarea poate fi observată în laborator și este utilizată chiar și în tehnici medicale de diagnostic, cum ar fi tomografia cu emisie de pozitroni (PET). Cu toate acestea, antimateria prezintă o enigmă. O cantitate egală de antimaterie și materie s-a format în Big Bang, dar această simetrie nu este păstrată astăzi, deoarece antimateria pare a fi practic absentă din universul vizibil.

Profesorul Niels Madsen de la Universitatea Swansea, care a fost responsabil pentru testarea experimentală, a declarat: „Deoarece nu există antihidrogen în jur, trebuie să-l facem în laborator la CERN. Este o faptă remarcabilă faptul că acum putem, de asemenea, să răcim cu laser antihidrogenul și să facem o măsurare spectroscopică foarte precisă, totul în mai puțin de o zi. Scopul nostru este să investigăm dacă proprietățile antihidrogenului nostru se potrivesc cu cele ale hidrogenului obișnuit, așa cum se aștepta prin simetrie. O diferență, oricât de mică ar putea explica unele dintre întrebările profunde legate de antimaterie. ” Profesorul Eriksson, care a fost responsabil cu laserele de spectroscopie implicate în studiu, a declarat: „Acest rezultat spectaculos duce cercetarea antihidrogen la nivelul următor, deoarece precizia îmbunătățită pe care o aduce răcirea cu laser ne pune în discuție cu experimentele pe materie normală. Aceasta este o ordine înaltă, deoarece spectrul de hidrogen cu care comparăm a fost măsurat cu o precizie uimitoare de cincisprezece cifre. Deja ne actualizăm experimentul pentru a face față provocării! ” Sursa: scitechdaily.com