Un asteroid de trei kilometri în diametru trece pe 21 martie pe lângă Terra

Scris de pe martie 13, 2021

Cel mai mare asteroid care trece pe lângă Pământ în acest an se va apropia la aproximativ 1,25 milioane de mile (două milioane de kilometri) de planeta noastră pe 21 martie, a declarat NASA joi. Agenția spațială americană a declarat că va fi o ocazie extraordinară pentru astronomi să privească un asteroid foarte rar. Asteroidul, FO32 din 2001, se estimează că are un diametru de aproximativ 3.000 de metri și a fost descoperit acum 20 de ani, a spus NASA.

„Cunoaștem foarte exact calea orbitală a anului 2001 FO32 în jurul Soarelui”,, a spus Paul Chodas, directorul Centrului pentru Studii de Obiecte de pe Pământ. „Nu există nicio șansă ca asteroidul să se apropie de Pământ mai mult de 1,25 milioane de mile.” Aceasta este de aproximativ 5,25 ori distanța dintre Pământ și Lună, dar încă suficient de aproape pentru ca FO32 din 2001 să poată fi clasificat drept „asteroid potențial periculos”. NASA a spus că FO32 din 2001 va trece cu aproximativ 77.000 de mile pe oră mai rapid decât viteza cu care majoritatea asteroizilor întâlnesc Pământul. „În prezent, se știe puțin despre acest obiect, astfel încât întâlnirea oferă o oportunitate remarcabilă de a afla multe despre acest asteroid”, a declarat Lance Benner, om de știință principal la Laboratorul de Propulsie cu jet al NASA. NASA a spus că astronomii speră să înțeleagă mai bine dimensiunea asteroidului și o idee aproximativă asupra compoziției sale, studiind lumina care se reflectă de pe suprafața sa. „Când lumina soarelui lovește suprafața unui asteroid, mineralele din rocă absorb unele lungimi de undă în timp ce reflectă altele”, a spus NASA. „Studiind spectrul luminii care se reflectă de pe suprafață, astronomii pot măsura„ amprentele ”chimice ale mineralelor de pe suprafața asteroidului.”

Astronomii amatori din unele părți ale globului ar trebui să-și poată efectua propriile observații. „Asteroidul va fi cel mai strălucitor în timp ce se deplasează prin cerul sudic, a spus Chodas. „Astronomii amatori din emisfera sudică și la latitudini nordice joase ar trebui să poată vedea acest asteroid folosind telescoape de dimensiuni moderate. ” NASA a spus că peste 95 la sută din asteroizii din apropierea Pământului de dimensiunea 2001 FO32 sau mai mare au fost catalogate și niciunul dintre ei nu are nicio șansă de a avea impact asupra planetei noastre în secolul următor.

Sursa: ATP