Melodia curentă

Titlu

Artist


Vrem trenuri InterRegio pe Valea Trotușului! Petiție pentru reintroducerea unor trenuri desființate (Foto)

Scris de pe februarie 14, 2021

Mai mulți locuitori de pe Valea Trotușului, și nu numai, cer cu insistență reintroducerea unor trenuri InterRegio pe relația Adjud-Siculeni, în urma unei inițiative a lui Alexandru Spânu. Până acum, peste 1.800 de persoane au semnat pe petitieonline.com pentru introducerea trenurilor InterRegio care au fost scoase cu timpul. Acestea sunt:

– IR 1550/1559 Comănești – București, care să circule în componența trenului IR Bicaz – București sau Piatra Neamț – București

– IR 1944/1945 Satu Mare – Mangalia cu vagone de Comănești sau IR 1952/1953 Comănești – Mangalia inclus în compunerea trenului IR 1951 Suceava – Mangalia.  Acest tren este foarte căutat de cei din Valea Trotușului care merg vara la litoral, dar nu numai;

– IR 1971/1974 Timișoara Nord – Galați, dar cu grupă de Iași; și acesta a circulat încă din anul 1978;

– IR 1921 Iași – Craiova, sau IR 1541 prelungit până la Craiova;

IR 1841/1840 Satu Mare – Constanța (cu circulație pe tot parcursul anului în afara sezonului de vară);

În plus, semnatarii petiției doresc introducerea trenului de noapte Cluj Napoca – Galați care circula pe Adjud – Siculeni între anii 1991 – 1992 și ar fi bine pentru cei de pe traseul Cluj-Napoca – Târgu Mureș – Siculeni – Comănești – Adjud – Tecuci – Galați dacă ar exista din nou;

 „Este o nedreptate faptul că aceste trenuri au fost scoase, în special că unele au circulat chiar și 30 de ani înainte a fi anulate. CFR Călători nu vede aceste oportunități și se încăpățânează să le introducă, dar în același timp sunt unele trenuri Regio cu vagoane de IR care zac în neputința navetiștilor și le strică. Semnând această petiție, CFR va vedea că există cerere pentru ele și poate vor introduce aceste trenuri menționate mai sus, mulțumesc anticipat pentru timpul acordat.

Din punctul pasionaților de trenuri Galați – Târgu Mureș – Timișoara și retur e cel mai important, acum cei de la CFR au vagoane și o locomotivă tot se găsește în toată țara. Așa scoate Desiro de pe Timișoara – Târgu Mureș și îl folosește la ceva Regio locale. Urmează trenul de noapte Galați -Târgu Mureș – Cluj și retur cu vagon cușetă, astfel din Tg Mureș la Cluj se realizează o legătură directă și rapidă dimineață în jurul orelor 5 din Tg Mureș să ajungă între 7 și 8 la Cluj, un orar perfect. Pe retur seara din Cluj după ora 21 pentru că cei ce merg noaptea din Cluj la Galați să nu mai folosească 1766 cu schimb în Iași sau 1642 cu schimb în București/Ploiești mai ales Ploiești unde trebuie să schimbe gara din Vest în Sud, am văzut călători din Cluj spre Galați noaptea în 1642 sau 1766. În plus, am văzut călători din Galați ce mergeau la Timișoara și erau frustrați că nu mai au tren direct. Așa, cu un tren direct se rezolva problema plus faptul că din Comănești – Onești ar fi ceva direct spre capitala Ardealului.


Urmează Satu Mare- Constanța și retur, fostul 1841/1842, care și el ar fi normal să revină cu circulație permanentă, plecare din Satu Mare în jurul orelor 6, respectiv 6 din Constanța.
Actualul 1541/1540 poate să fie cum era Iași-Brașov-Craiova cu vagoane pentru Sibiu, dacă revine acest tren atunci nu prea mai are rost fostul Brașov-Suceava, nu sunt așa mulți călători să fie două trenuri spre Moldova din Brașov, actualul 1541/1540 poate avea legătură bună în Bacău pentru și de la Suceava”, se arată în expunerea de motive a petiției.


Opiniile cititorului

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *