Ne puteti urmări și pe:

Declarațiile vin după ce, la începutul anului, dădea ca sigură implementarea unei taxări a poluării provenite de la mașini. 
„Nu se va introduce nicio formă de taxă auto anul acesta şi cu siguranţă nu se va introduce niciodată o taxă auto sub forma în care a existat”, a spus ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, într-o conferinţă de mediu, răspunzând unei întrebări pe acest subiect, informează Agerpres.

„În Europa, în vederea reducerii poluării aerului prin intermediul mijloacelor de transport sunt 24 de state care aplică diverse forme de descurajare şi trei state membre care nu au nicio formă de taxare a poluării. Taxarea poluării nu este un scop în sine, pentru a se aduna bani la bugetul de stat, ci descurajarea formelor de poluare”, a spus ministrul, care este de părere că „soluţiile trebuie căutate ori la nivel local, ori la nivel naţional”. „România trebuie să decidă în 2021 dacă va folosi soluţia taxării poluării ca o soluţie de reducere a poluării cel puţin în marile centre urbane, acolo unde avem problema infringementului şi unde dacă nu găsim soluţii şi dacă poluarea nu o să scadă, nu scăpăm de penalităţile Comisiei Europene”, spus ministrul Mediului.
„Mai devreme sau mai târziu, România trebuie să vină cu o formă de taxare. În acest moment, în România, nu se aplică principiul <poluatorul plătește> în acest domeniu. Analizăm mai multe variante care pot fi implementate. Sunt mai multe forme de taxare care sunt aplicate în Europa. “

„Nu ne-am propus un orizont de timp, dar nu putem aștepta. Probabil, în câteva luni, va trebui să decidăm ce facem în această privință, împreună cu autoritățile publice locale. Vom găsi o soluție pentru a implementa principiul <poluatorul plătește>. (…) Căutăm varinate. Vom pune pe masa Guvernului mai multe variante care să fie analizate. În cel mai scurt timp posibil vom avea o soluție și în acest caz. (…) În acest an, cu siguranță va fi implementată o astfel de taxă”, a precizat ministrul Mediului, referindu-se la taxarea poluării produse de autvehicule.

La data aderării la UE, România a introdus taxa de primă înmatriculare, ca formă de descurajare a importului de mașini vechi și poluante din vestul Europei. Taxa, care a luat mai multe forme și denumiri, a fost declarată neconformă cu legislația UE, astfel că statul a trebuit să dea banii înapoi. Între timp, importul de mașini vechi și poluante din restul Uniunii a explodat.

Ne puteti urmări și pe: