Ne puteti urmări și pe:

Coronavirusul a scos la iveală un indicator al vitezei cu care se răs­pândeşte panica şi frica de epi­demie şi al nivelului la care acestea ajung: hârtia igienică. Începând de vineri după-amiază, 22 de state au impus restricţii menite să reducă răspândirea virusului – dând naştere unei noi goane după cumpărături de panică şi adoptatea, de către comercianţi, a raţionalizării unor produse.

De ce oamenii golesc rafturile magazinelor de hârtie igienică sau alte astfel de produse de strictă necesitate? Poate cel mai pesimist scenariu este acesta: eşti pe WC şi descoperi că ţi-a mai rămas doar o bucăţică de hârtie igienică, scrie BBC.

Acest lucru se întâmplă chiar dacă autorităţile dau asigurări că nu este criză de hârtie igienică deoarece aceas­ta este produsă local. Cumpărătorii din șase oraşe din Statele Unite au declarat pentru Reuters că şerveţelele dezinfectante nu se mai găsesc la comercianţi cu amănuntul precum Walmart şi Costco, precum şi la lanţurile de produse alimentare Albertsons şi Vons deţinute de Cerberus Capital.

„Când cumpărăm lucruri, lucrurile care sunt apropiate de corp oferă confort, fie că este vorba de mân­care, bunuri de îngrijire sau în acest caz hârtie igienică“, explică pentru Reuters Adam Ferrier, psi­holog specializat în comportamentul consu­matorului.

„Walmarts nu mai are şerveţele Lysol, iar hârtia igienică s-a terminat din nou.În mod ciudat, în locuri precum Walgreens şi Dollar Tree poţi găsi ceea ce ai nevoie. Cred că oamenii văd rafturile goale din magazinele mai mari şi se panichează”, a spus a spus Whitley Hatcher, 31 de ani, din Tucson, Arizona pentru o publicație locală.

La un Costco din Vancouver, Washington, nu se mai găsesc hârtie igienică, prosoape de hârtie, şerveţele de curăţat, mănuşi şi conserve de carne. Vânătoarea de hârtie igienică are loc din nou şi în California, unde guvernatorul a ordonat, joi, măsuri de resticţie în cea mai mare parte a statului. Cumpărătorii au spus că hârtia igienică nu se mai găseşte la magazinele Costco din Fresno şi Los Angeles.

Walmart a declarat că vede disponibilităţi sub normal pentru hârtia igienică şi produse de curăţenie în unele comunităţi.

Procter & Gamble, vânzătorul nr. 1 de hârtie igienică din SUA, a declarat că fabricile lucrează 24/7 pentru a satisface cererea.

Ne puteti urmări și pe: