Ne puteti urmări și pe:

Șoferii români de TIR, afectați de o directivă europeană care teoretic ar trebui să-i protejeze

Soferii de TIR  petrec săptămâni la rând departe de familie pentru a transporta mărfuri la termen.
 E o industrie în care și-au găsit de lucru în jur de 60 de mii de români. Stau cu orele în traficul aglomerat și își petrec weekendurile în parcări. Uniunea Europeană vrea să elimine astfel de condiții de muncă.
  Noua legislație spune că angajatorul trebuie să le achite șoferilor cazare la hotel în zilele libere. Și mai trebuie să le permită angajaților să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni. Regulile sunt menite să asigure o concurență loială pe piața unică și să prevină exploatarea – în special a șoferilor din Europa de Est.Ca de obicei, la granița cu Ungaria se stă la coadă.  

România nu face parte din spațiul Schengen. Deci, ori de câte ori pleacă de acasă spre Europa Occidentală, șoferul trebuie să aștepte ore întregi, dacă nu chiar zile, pentru a trece granița.

„Dacă lucrez mai puține ore înseamnă că voi câștiga mult mai puțini bani. Probabil jumătate. Mă întreb dacă mai are sens să faci efortul ăsta. Nici acasă, nici cu bani, nici împreună cu familia … Nu văd rostul”, mărturisește soferul  Ștefan.

Șoferii români câștigă de trei sau patru ori peste salariul mediu din țara lor, dar acest lucru se va schimba probabil.

Multe companii nu vor supraviețui în noile condiții.

„Trebuie să folosim mai mulți șoferi și să acoperim costurile suplimentare și cheltuielile cu nopțile de cazare în hoteluri din creșterea tarifelor pentru clienții noștri”, explică Iulian Andreica, operatorul unei firme de logistică.

El spune că multe companii de transport nu vor supraviețui din cauza cheltuielilor în plus. Cei care își permit acest lucru caută deja alternative în străinătate.

„Am început deja să transferăm o parte din afacerea noastră din România în vestul Europei”, spune Andreica.

Ne puteti urmări și pe: