Ne puteti urmări și pe:

„Un copil, un profesor, o carte, un creion pot schimba lumea”.

„Un copil, un profesor, o carte, un creion pot schimba lumea”. Aceste cuvinte ale câştigătoarei Premiului Nobel pentru Pace Malala Yousafzai sunt mai adevărate ca oricând. Oferind fetelor şi băieţilor din lumea întreagă o educaţie de calitate, vom putea construi o lume mai sustenabilă, mai egală şi mai paşnică.

Închiderea şcolilor la nivel mondial ca răspuns la pandemia de COVID-19 a provocat întreruperi fără precedent în educaţia copiilor, fiind afectaţi peste un miliard de elevi.
  Cei care s-au întors la şcoală se confruntă cu noi provocări – purtarea măştilor, distanțare fizică, lipsa accesului la instalaţii sanitare pentru spălarea mâinilor şi frica de a nu se îmbolnăvi. Având în vedere accentuarea decalajului digital, majoritatea dintre ei nu au avut posibilitatea să înveţe de acasă în ultimele luni. Prin urmare, au rămas în urmă, revenirea pe băncile şcolii fiind astfel cu atât mai derutantă pentru ei și profesorii lor.  În aceste condiţii atât de vitrege, oare putem ieşi învingători în lupta pentru educaţia copiilor noştri? Răspunsul este clar un „da”. Dar pentru aceasta, ca nişte elevi model, va trebui să fim şi mai sârguincioşi pentru a obţine rezultatele dorite.
   Există câţiva paşi concreţi pe care îi putem urma pentru a proteja viitorul copiilor, pași care se bazează pe activitatea actuală, dar care merg în direcţii noi, inovatoare.
  Am fost recent martorii unor schimbări impresionante, numeroase guverne realizând cursurile prin intermediul platformelor online, al televiziunii, al posturilor de radio şi al telefoanelor mobile.
  Aşadar, încep să răsară vlăstarele redresării. În acest moment, trebuie să le ajutăm să crească. Acum este momentul să regândim sistemele de învăţământ, să adoptăm tehnologii, să înlăturăm barierele şi să oferim tuturor copiilor acces egal la sisteme de educaţie moderne.
  Aceasta trebuie să includă şi eliminarea discrepanţelor din domeniul educaţiei online. Trebuie să adoptăm învăţământul online şi să investim în potenţialul acestuia, nu doar pentru competenţele de bază, precum cititul şi matematica, ci şi pentru competenţele digitale, antreprenoriale şi profesionale, astfel încât tinerii să poată alătura forței de muncă.

Iniţierea acestui amplu demers presupune conştientizarea faptului că soluţia nu este continuarea aceloraşi practici. Dacă învăţăm acum lecţiile potrivite, putem regândi şi oferi nişte sisteme de educaţie mai eficiente actualei generaţii şi celei viitoare.

Ne puteti urmări și pe: