Ne puteti urmări și pe:

„Coordonarea activității medicale de către Ministerul Sănătății este imperios necesară”

Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a declarat, într-un interviu pentru RoHealthReview.ro și Sanatatea.TV, că este absolut necesară o nouă lege a sănătății, iar numirea managerilor de spitale să fie făcută prin examen național și activitatea lor să fie evaluată anual, „nu prin examene de formă”.
„Atât accesul acestora într-o funcție de manager să se facă printr-un examen național, nu doar strict local, în care sunt alți parametri de evaluare.
Și acum se evaluează indicatorii managerilor, dar acei manageri sunt deja acolo. Să nu credeți că nu ne confruntăm cu numeroase cereri de modificare a indicatorilor. Și nu în sens pozitiv, în sens negativ, fiindcă toată lumea știe că se apropie o evaluare. Dar, repet, suntem la 14 ani de o lege, 95/2006, o lege care a suferit de-atunci peste 1.500 de amendamente, nu o mai recunoaștem pe cea inițială și cred că totuși am trecut în altă etapă, grăbită de această pandemie în care trebuie să facem ceva în sistemul medical românesc”, a spus Nelu Tătaru.  ,,Coordonarea activității medicale de către Ministerul Sănătății este imperios necesară. Evaluarea managerilor anuală, în condițiile în care toate examenele să se dea centralizat pentru acei manageri, nu niște examene care să fie doar de formă”, a adăugat elMinistrul a insistat și asupra necesității unei noi legi a sănătății.    În prezent, numirea managerilor spitalelor ține de autoritățile locale în cazul spitalelor care aparțin de primării sau de consiliile județene.

Legea 95/2006 actualizată privind reforma în domeniul sănătății prevede:

Consiliul de administrație al spitalului organizează concurs sau licitație publică, după caz, pentru selecționarea managerului, respectiv a unei persoane juridice care să asigure managementul unității sanitare, potrivit normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătății sau, după caz, prin ordin al ministrului din ministerele cu rețea sanitară proprie și, respectiv, prin act administrativ al primarului unității administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului București sau al președintelui consiliului județean, prin hotărârea senatului universității de medicină și farmacie, după caz.

Managerul este numit prin ordin al ministrului sănătății, al ministrului transporturilor sau, după caz, prin act administrativ al conducătorului instituției, al primarului unității administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului București sau al președintelui consiliului județean, după caz.

Contractul de management poate înceta înainte de termen în urma evaluării anuale sau în cazurile prevăzute de lege. Evaluarea este efectuată pe baza criteriilor de performanță generale prevăzute prin ordin al ministrului sănătății, precum și pe baza criteriilor specifice și a ponderilor prevăzute și aprobate prin act administrativ al conducătorilor ministerelor sau instituțiilor cu rețea sanitară proprie, al primarului unității administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului București sau al președintelui consiliului județean sau prin hotărârea senatului universității de medicină și farmacie, după caz.

Ne puteti urmări și pe: