Ne puteti urmări și pe:

Ghid pentru recuperarea materiei nepredate în anul școlar trecut

Reperele metodologice pentru consolidarea achizițiilor din anul școlar 2019 -2020 au fost publicate de Ministerul Educației pe site-ul educațiacontinua.edu.ro. Realizate pentru fiecare nivel de învățământ (preșcolar, primar, gimnaziu și liceu), dar și pe discipline, reperele ”recomandă modalități prin care profesorii pot realiza, în anul școlar 2020 – 2021, reducerea decalajelor între ceea ce trebuia să fie predat conform planificării calendaristice, ceea ce s-a predat efectiv și ceea ce elevii au reușit, de fapt, să învețe”.

Potrivit prezentării de pe site-ului dedicat începerii noului an școlar, reperele metodologice au în vedere:

  • orientarea profesorilor către un demers comun prin raportarea critică la activitatea de predare-învățare-evaluare din perioada de pandemie;
  • orientarea către identificarea, înregistrarea, cuantificarea a ceea ce, la sfârșitul anului școlar, a fost considerat în risc, din perspectiva asigurării continuității în învățare;
  • orientarea către decizii și măsuri care să conducă la eficientizarea predării/învățării și diminuarea efectelor negative, respectiv la remedierea/recuperarea „pierderilor” în învățare.

”Reperele metodologice au titlu de recomandare, constituindu-se în material de sprijin, fără a reprezenta o abordare exhaustivă sau prescriptivă/obligatorie. Fiecare profesor va reflecta asupra propriului demers, în vederea stabilirii acțiunilor necesare pentru planificarea, proiectarea și desfășurarea procesului didactic în anul școlar 2020 – 2021, cu asumarea unui parcurs eficient care să permită remedierea/recuperarea decalajelor în raport cu programa școlară a anului 2019 – 2020 și fără prejudicierea țintelor anului școlar 2020 – 2021”, mai menționează sursa citată.Reperele sunt structurate pe trei secțiuni:1. Repere pentru realizarea planificării calendaristice pentru anul școlar 2020 – 2021.
2. Evaluarea gradului de formare a competențelor din anul anterior3. Recomandări pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățareReperele metodologice pot fi accesate AICI selectând nivelul de învățământ și disciplina.

Ne puteti urmări și pe: