Ne puteti urmări și pe:

Casa Județeană de Pensii Bacău începe operațiunea de digitalizare. De la 1 septembrie, CJP Bacău urmărește implementarea Ordinului Ministrului Muncii și Protecției Sociale nr.1134/09.07.2020 prin care se încurajează comunicarea electronică prin intermediul Portalului Casei Naționale de Pensii Publice, respectiv crearea unui cont pe portalul CNPP, unde cetățenii își pot depune în copie documentele necesare acordării prestațiilor de asigurări sociale, urmând că aceștia să facă un singur drum la Casa de Pensii pentru prezentarea documentelor, în original, în conformitate cu legislația specifică și normele de aplicare a acesteia.

„În acest scop, instituția noastră va solicită și sprijinul primăriilor de pe raza județului Bacău în vederea popularizării acestui demers în rândurile beneficiarilor noștri.

În conformitate cu procedura stabilită de către Casa Națională de Pensii Publice, pentru celalate tipuri de solicitări care nu pot fi transmise pe portal-ul CNPP, instituția noastră pune la dispoziția cetățenilor adresa de e-mail comunicare.cjpbacau@cnpp.ro.”, precizează Simona Tăbăcaru, noul director executiv al Casei Județene de Pensii Bacău.

Cum se acordă ajutorul de deces și cum se fac programările

În ceea ce privește o altă prestație importantă acordată de sistemul public de pensii, respectiv ajutorul de deces, pentru a veni în sprijinul cetățenilor, acesta se va putea achita, cu condiția existenței creditelor bugetare alocate în acest sens, printr-una din următoarele modalități:

-prin casierie – în cursul aceleiași zile în care se înregistrează cererea;

-prin virament în cont bancar – în termenul prevăzut de lege, respectiv 3 zile lucrătoare;

-prin mandat poștal – la adresa de domiciliu a solicitantului.

„Tot că element de noutate, menționăm că, în viitor, plățile la casieria instituției (de tip contravaloare bilet de tratament, contribuție de asigurări sociale datorată în baza unui contract de asigurare socială, etc.) vor putea fi efectuate și cu cardul, urmând a fi instalat în acest scop un POS la sediul CJP Bacău.

Înscriindu-ne tot în demersul CNPP de modernizare a instituției, în vederea reducerii timpilor de așteptare și a aglomerației, începând cu 1 septembrie 2020, conducerea Casei Județene de Pensii Bacău a dispus introducerea programării prealabile la ghișeele instituției, apelând numărul de telefon 0234 – 51.55.55 sau prin e-mail la adresa comunicare.cjpbacau@cnpp.ro, în vederea depunerii solicitărilor din domeniul pensiilor, evidență contribuabili, accidente de muncă sau bilete de tratament.

Având în vedere că digitalizarea este un început de drum pentru instituția nostră,  transmitem pe această cale rugămintea către toți beneficiarii noștri de a manifesta înțelegere în fața unor eventuale disfuncționalități. De asemenea, îi îndemnăm să acceseze site-ul instituției noastre pentru orice informație”, mai menționează directorul executiv al Casei Județene de Pensii Bacău.

Ne puteti urmări și pe: