Ne puteti urmări și pe:
S-a întâmplat în 27 august 1982

S-a întâmplat în 27 august 1982: Se efectuează prima prezentare a avionului ROMBAC 1-11 ROMBAC 1-11 este primul avion de pasageri cu reacţie construit în România. A fost construit la Întreprinderea de Avioane Bucureşti, după licenţa avionului englez mediu curier BAC 1-11.

S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
4 110
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982
S-a întâmplat în 27 august 1982

Primul avion a fost terminat în luna august 1982 şi a fost prezentat presei şi oficialităţilor române la 27 august 1982. Primul zbor oficial de prezentare a acestui avion în faţa conducerii statului a fost executat la 18 septembrie 1982, pe aeroportul Băneasa, în prezenţa lui Nicolae Ceauşescu.
Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 (YR-BRA) a avut loc la 28 ianuarie 1983, pe ruta Bucureşti–Timişoara, iar prima cursă externă a acestui aparat a fost efectuată la 23 martie 1983 pe ruta Bucureşti-Londra. Înainte de 1989, Fabrica de Avioane Bucureşti, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip (plus două neterminate), find singurul avion comercial cu reacţie din Europa comunistă, cu excepţia URSS. Toate au fost cumparate de TAROM, care le-a exploatat incomplet, pentru că nu li s-a permis accesul pe aeroporturile occidentale, din cauza nivelului ridicat de zgomot. Proiectul ROMBAC prevedea a fi construite un număr total de 80 de avioane. Din păcate, proiectul nu s-a finalizat în totalitate, iar pe porţile fabricii Romaero Băneasa au ieşit doar 9 avioane, iar alte 2 au rămas la stadiu de kit până în anii `90 şi au fost distruse.
Aparatul ROMBAC 1-11 este un avion echipat cu două turboreactoare cu dublu flux Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, capabile de o forţă de împingere de circa 6.000 kgf. Are o greutate maximă de 47.400 kgf la decolare şi poate transporta cu viteza de 870 km/h până la aproape 3.500 km maximum 119 pasageri cu un echipaj de doi piloţi.Au fost construite două versiuni, 475 şi 560, corespunzând variantelor BAC 111-475 şi 111-500.

Surse:
http://aeronews.ro/unde-au-ajuns-rombac-urile-1-11-si-in-ce-stare-se-afla/
https://airlinestravel.ro/rombac-1-11-avion-romanesc-fabricat-dupa-licenta-britanica.html
https://adevarul.ro/news/eveniment/ce-s-a-ales-avioanele-rombac-1-11-bijuteriile-industriei-aeronautice-romanesti-1_5b44d49edf52022f75105a1b/index.html
https://www.europafm.ro/reportaj-rombac-1-11-o-afacere-cu-faliment-asteptat/

Alte articole găsiţi aici.

Nicolae Uszkai

The post S-a întâmplat în 27 august 1982 appeared first on Jurnal Spiritual.


S-a întâmplat în 27 august 1982 was first posted on august 27, 2020 at 5:31 am.
©2020 “Jurnal Spiritual“. Use of this feed is for personal non-commercial use only. If you are not reading this article in your feed reader, then the site is guilty of copyright infringement. Please contact me at ionutalexpanait@gmail.com

Ne puteti urmări și pe: